۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۷۱۰۵۲
آیت الله نجفی قمشه ای:

حرکت در مسیر ولایت فقیه تنها راه نجات بخش امور سیاسی کشور است

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر ولایت فقیه تنها راه نجات بخش امور سیاسی امروز کشور است، گفت: مهمترین مشکل امروز جامعه اسلامی عمل نکردن به قرآن و دین به معنای واقعی کلمه است.
آیت الله نجفی قمشه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله قدرت الله نجفی قمشه ای، نماینده مردم شهرضا در دوره اول و پنجم مجلس شورای اسلامی، شامگاه سه شنبه، 19 تیرماه، در سومین شب مجلس عزای امام صادق(ع) که در شهر سورشجان از توابع شهرستان شهرکرد برگزار شد، با تشریح مهمترین راه های دوستی با خداوند متعال از منظر قرآن کریم خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راه های دوستی با پروردگار متعال این است که در همه شئون فردی، خانوادگی و اجتماعی همراه خاتم انبیا محمد مصطفی(ص) باشیم.

آیت الله نجفی با تأکید بر اینکه سبک زندگی نبوی ما را به خداوند متعال می رساند، گفت: در امور شخصی رسول گرامی اسلام تحت فرمان وحی بودند و آنچه می گرفتند و عمل می کردند، در قرآن و عترت به امت منتقل می نمودند.

وی با تأکید بر اینکه حجت بر همگان تمام است و کسی نمی تواند بهانه بیاورد، خاطرنشان کرد: نمی دانم، نشنیدم دیگر ملاک نیست؛ اگر یاد نگرفتیم و یا اینکه یاد گرفتیم و عمل نکردیم، در هر دو صورت فردای قیامت مؤاخذه می شویم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برگزاری جلسات دینی برای قرار گرفتن در مسیر اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) است، اظهار کرد: احکام رُسُل ما را ختم اُمم قرار می دهد؛ باید به فکر شهر و جامعه مان باشیم تا فرهنگ دینی در بین جوانان فراگیر شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه متأسفانه در امور خانوادگی بسیاری از دستورات الهی رعایت نمی شود، ابراز کرد: قرآن برای همه امور خانوادگی دستور دارد؛ باید بنیان خانواده بر مبنای محبت شکل گیرد و سبک زندگی علوی، فاطمی، مهدوی و نبوی بر لحظه لحظه آن حاکم باشد تا به سرانجام مقصود برسد.

آیت الله نجفی با اشاره به اینکه اگر دستورات الهی در اجتماع پیاده می شد، هیچ مشکلی در کشور وجود نداشت، خاطرنشان کرد: به والله در کشور ما جزء ضعف ایمان و عدم شناخت قرآن و عترت کمبود دیگری وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر باور به دستورات قرآن در جامعه فراگیر بود، مشکل اقتصادی در کشور نداشتیم، ادامه داد: مهمترین مشکل امروز جامعه اسلامی عمل نکردن به قرآن و دین به معنای واقعی کلمه است.

جانباز حادثه هفتم تیرماه، مسأله سیاست را یکی از شئون اجتماعی جامعه اسلامی برشمرد و اظهار کرد: طبق دستور قرآن، ایمان و عقل اگر در امور سیاسی از رهبر دینی که همان ولایت فقیه است پیروی داشته باشیم، به یقین رستگار خواهیم شد.

استاد سطح عالی حوزه با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر ولایت فقیه تنها راه نجات بخش امور سیاسی امروز کشور است، گفت: مراقب باشیم دین ما سکولار نباشد؛ دینی که سیاست در آن جای نداشته باشد، سکولار است و متأسفانه این تفکر جامعه امروز ما را تهدید می کند./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات