۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۷۶۲۸۴
امام جمعه موقت تبریز:

محاکمه علنی مفسدان اقتصادی لازمه جلب اعتماد مردم است

حجت‌الاسلام مطهری‌اصل گفت: محاکمه مفسدان اقتصادی در بهترین زمان برای برگرداندن اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه صورت می گیرد.
احمد مطهری اصل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به تلاش مقامات آمریکایی برای کشاندن ایران برای دور جدید مذاکره درخصوص مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی اظهار داشت: آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

وی با تأکید بر این‌که باید همگان از آمریکا قطع امید کنند، خاطرنشان کرد: خصومت دولت ایالات متحده آمریکا با ملت ایران آشکار است، همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ در هیچ سطح و هیچ زمانی مذاکره با آمریکا ممکن نخواهد بود و باید با تکیه بر ظرفیت داخلی به مقابله با تحریم ها پرداخت.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محاکمه اخلالگران و مفسدان اقتصادی در کشور تصریح کرد: در شرایطی که فشارهای صحیح و ناصحیح علیه قوه قضائیه آغاز شده بود، برخورد جدی و قاطع با اخلالگران اقتصادی مورد رضایت و مطالبه مردم بوده است.

وی با بیان این‌که محاکمه مفسدان اقتصادی در بهترین زمان برای برگرداندن اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه صورت می گیرد، گفت: انتظار داریم هرچه سریع‌تر مفسدان کشور را به اشد مجازات برسانند؛ تا عبرت برای دیگر مفسدان، سودجویان، منفعت‌طلبان و اخلالگران اقتصادی کشور باشد.

حجت الاسلام مطهری‌اصل با تأکید بر این‌که برگزاری علنی دادگاه مفسدان اقتصادی دیگر مطالبه مردم است، ادامه داد: معرفی دو قاضی فاسد از سوی قوه قضائیه نیز بسیار امیدوارکننده بود، باید افراد دولتی و مردمی که به هیچ چیزی جز پول ارزش نمی‌دهند، دستگیر شده و اشد مجازات برای آنها اعمال شود.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح سؤال نمایندگان مجلس از رییس جمهور اظهار داشت: حضور دکتر روحانی در مجلس برای پاسخگویی بسیار ارزشمند بود و اوج دموکراسی و قانون‌مداری در کشور را نشان می دهد؛ این امر نشان داد که  در نظام جمهوری اسلامی، همه مسؤولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند.

وی با اشاره به این‌که مطالبات نمایندگان مجلس از دولت عصاره مطالبات مردم از مسؤولان بوده است، تصریح کرد: مذاکره و پرسش و پاسخ نمایندگان و رئیس جمهور در مجلس و ارجاع مسأله به قوه قضائیه؛ مشکل مردم را حل نمی‌کند، باید دولت در تیم اقتصادی خود تغییرات اساسی بدهد.

حجت الاسلام مطهری‌اصل ادامه داد: دولت نباید خود را به مجلس تحمیل کند، نیازمند یک تغییر اساسی در تیم اقتصادی دولت هستیم؛ باید افراد انقلابی و جوان روی کار بیایند چراکه باید قوه مجریه متوجه اهمیت موضوع شود که اگر مجلس صدای مردم است و از حرف‌های رئیس جمهور قانع نشده، پس باید تغییرات اساسی بدهد.

وی حمایت از دولت می‌توان در شرایط کنونی کشور را لازمه بهبود شرایط اقتصادی کشور دانست و گفت: جمع کردن پول مردم و حبس آنها، سرمایه‌گذاری روی مسائل نامعلوم و یا افزودن سودها و ارائه تسهیلات با رقم‌های بالا از جمله چالش‌های اصلی در نظام بانکی کشور است که باید مورد توجه دولت و رییس جدید بانک مرکزی قرار گیرد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات