۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۷۷۲۲۴
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز از طرح مسائل تفرقه‌انگیز در مجالس عزاداری

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خواستار پرهیز از طرح مسائل تفرقه‌انگیز در مجالس عزاداری و سوگواری شد و گفت: روحانیت محور مردم و مسؤولان باشد.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی که در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه طی سال‌های اخیر شاهد برخی بدعت‌های در مجالس عزاداری ماه محرم بوده ایم.

وی با بیان این‎‌که حذف سخنرانی مذهبی از سوی برخی هیأت‌های حسینی موجب بروز برخی شیهات و باورهای غلط نسبت به دین و آموزه های شیعی میان سوگواران حسینی شده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم هر هیأت حسینی از یک روحانی و مبلغ حوزوی بهره‌مند شود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مساجد بایستی محور عزاداری‌ها و مجالس سوگواری باشند، افزود: هیأت امنای مساجد نهایت تلاش خود را برای جذب حداکثری داشته باشند، محور قرار دادن مسجد در فعالیت‌های مذهبی و دسته‌جات حسینی امری مهم  است که این مسأله نباید تنها به برگزاری مجالس در ماه محرم خلاصه شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که همه مساجد باید تا پایان محرم و صفر جهت برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی برنامه ریزی داشته باشند، تصریح کرد: منابر و جلسات سخنرانی مذهبی باید محور وحدت و همدلی باشد، به عبارت دیگر روحانیت محور مردم و مسؤولان باشد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از مفاهیم قرآنی در تبلیغ، تشویق و فهم و تدبر در قرآن کریم از سوی روحانیان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نسبت به گذشته بیان احکام و مسائل شرعی در منابر کمتر شده است، باید این موضوع بیش از پیش مورد توجه روحانیون قرار گیرد.

وی با بیان این‌که روحانیان باید در جلسات سخنرانی خود به واقعیت‌ها و دور از فضای آرمانی مسائل را مطرح کنند، تصریح کرد: تبیین واقعیت‌های اقتصادی، توجه به معضل بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق مسائلی هستند که باید در منابر مورد توجه قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خواستار پرهیز از طرح مسائل تفرقه‌انگیز در مجالس عزاداری و سوگواری شد و ادامه داد: در مورد مسائل جناحی که اختلاف بین خودی‌ها است، نباید دامن زده شود، روحانیت در جلسات سخنرانی باید در مسائل سیاسی و اجتماعی توصیه های ولایت فقیه را تبیین کنند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات