۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۸۱۸۵۶

انتقاد دادستان کل کشور از عملکرد دولت در اجرا نکردن حکم انفصال از خدمت سیف

حجت الاسلام منتظری با انتقاد از عملکرد دولت در اجرا نکردن حکم انفصال از خدمت رییس بانک مرکزی، گفت: باید از معاون اول رییس جمهور که خواستار مهر فساد زدن به مدیران فاسد است سؤال شود تاکنون چند مدیر فاسد را معرفی کرده‌اید.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در اختتامیه ششمین همایش طب و قضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه دادستان اصفهان، با اشاره به وجود مفاخر بزرگی نظیر شهید بهشتی در اصفهان، علی اصفهانی دادستان جدید اصفهان را یکی از برترین قضات کشور توصیف کرد و گفت: قوانین جدید کشور، مسؤولیت‌های دادستان‌ها به ویژه در استان‌ها را افزایش داده است.

وی امنیت را زمینه ساز و بستر همه عناصر جامعه از جمله اقتصاد برشمرد و افزود: آموزش یکی از مسائلی است که نیاز جدی به امنیت دارد، اگر امنیت نباشد کشاورز و صنعت‌گر هم دیگر نمی‌توانند کار کنند و کشور با مشکلات متعدد در همه زمینه‌ها مواجه خواهد بود.

پول‌های سعودی حامی تروریست‌ها

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه تروریست‌های حادثه 31 شهریور اهواز با پول‌های سعودی تأمین می‌شوند و آموزش می‌بینند، اظهار کرد: تلاش نیروهای امنیتی و اهمیت مسأله امنیت را در حادثه تروریستی اهواز شاهد بودیم، هدف از تشکیل داعش کشور ما بود و شاهد بودیم که این تروریست‌ها چگونه زن و بچه بی‌گناه را به شهادت رساندند.

دادستان کل کشور از حضور داعش در افغانستان پس از شکست در سوریه و عراق پرده برداشت و عنوان کرد: اگر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی غافل شوند حوادثی نظیر اهواز رخ خواهد داد، اگرچه خوشبختانه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور اشراف کامل و دقیقی نسبت به تحرکات تروریست و فعالیت‌های آنها دارند.

وی به دادستان اصفهان اهمیت هماهنگی و همکاری با نیروهای امنیتی را متذکر شد و افزود: یک دادستان باید در جامعه و در صحنه‌های مختلف حضور داشته و از مسائل روز آگاه باشد، از زمانی که در دادستانی کل کشور حضور پیدا کرده‌ام خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی سیاسی برای دادستان‌ها شده‌ام که این موضوع مدنظر رهبر معظم انقلا نیز هست.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به مشکلاتی که در زمینه حقوق عامه در کشور وجود دارد به اهمیت پیگیری حقوق عامه از سوی دادستان‌ها تأکید کرد و گفت: دستورالعملی در زمینه حمایت از حقوق عامه با استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه و دانشگاه تدوین شده است که امیدوار هستیم بزودی به نتیجه برسد.

در کشور فساد سیستمی نداریم

دادستان کل کشور با رد وجود فساد سیستماتیک در کشور، تصریح کرد: دادستان و قاضی جایگاه ویژه و مهمی دارند و باید از هرگونه فسادی مبرا باشند تا بتوانند در برابر فسادها با جرأت تمام و بدون هیچ ترسی قد علم کرده و به مبارزه بپردازند.

وی با بیان اینکه در کشور گاهی می‌خواهیم با دستمال آلوده شیشه آلوده را تمیز کنیم، اظهار کرد: سیستم کشور ما فاسد نیست، اگرچه دشمنان در تلاش هستند تا به جامعه القا کنند تمام سیستم کشور آلوده و فاسد است اما بسیاری از مدیران کشور دست پاک هستند، اگر فسادی هم جایی دیده شد ریشه در ضعف ایمان افراد دارد.

حجت الاسلام منتظری از راه اندازی سامانه‌ای برای گزارشات مردمی پیرامون فسادهایی که از آن اطلاع دارند خبرداد و خاطرنشان کرد: برای پیگیری این فسادها افراد بسیار مطمئنی انتخاب شده‌اند و گزارشات مردمی را به خوبی دنبال خواهند کرد.

دولت تاکنون چند مدیر فاسد را معرفی کرده؟

دادستان کل کشور در پاسخ به سخنان اخیر جهانگیری معاون اول رییس جمهور که خواستار مهر فساد زدن به افراد فاسد شده بود، گفت: تاکنون چند نفر مدیر فاسد و خائن به دستگاه قضایی معرفی کردید و توضیح دهید چرا مدیران فاسد را معرفی نمی‌کنید؟

وی ادامه داد: رییس دیوان محاسبات می‌گوید: «در بررسی به نتیجه رسیدیم که زمان انفصال از خدمت سیف رییس بانک مرکزی فرارسیده است اما بنابر دلایلی این موضوع را اعلام نکردیم.» اگر این حکم قطعی بوده است چرا اجرایی نشده و اگر به خاطر جلوگیری از نوسانات بازار بوده، این موضوع امسال رخ داد نه سال گذشته و اگر این حکم قطعی نبوده چرا از آن صحبت می‌کنید؟

چرا باید رییس منفصل شده بانک مرکزی برسر کار بماند؟

حجت الاسلام منتظری با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه انفصال رییس بانک مرکزی، اظهار کرد: اگر مدیری منفصل شده است چرا برکنار نشده و اجازه داده شده که این مدیر برسرکار بماند و موجب التهابات بازار شود؟ چرا موضوع به صورت خصوصی به بنده انتقال داده نشده و اکنون پس از گذشت 8 ماه این مسأله علنی می‌شود؟ این درست نیست که اجازه بدهیم فسادی شکل بگیرید و بعد بگوییم قوه قضاییه باید برخورد کند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خدمات حسن رحیمی دادستان پیشین اصفهان تقدیر به عمل آمد و علی اصفهانی به عنوان دادستان جدید اصفهان، حکم ریاست قوه قضاییه برای دادستانی اصفهان را دریافت کرد./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات