۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۸۵۴۸۹
ابدالی پور:

کانون مساجد لرستان محور برگزاری ۲۴۰ حلقه کتابخوانی هستند

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان به برگزاری ۲۴۰ حلقه کتابخوانی در ۳۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی و تحقیق و پژوهش در حال برگزاری است.
کتابخوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمد ابدالی پور، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت 30 کانون فرهنگی هنری در استان در حوزه برگزاری طرح 240 حلقه های کتابخوانی خبر داد و گفت: این طرح به مناسبت هفته کتابخوانی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه حلقه های کتابخوانی با محوریت هسته های پژوهشی فعال هستند، افزود: از اهداف مهم برگزاری طرح حلقه های کتابخوانی نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی و تبیین و تقویت فرهنگ تحقیق و پژوهش است.

ابدالی پور به ارسال بسته های ویژه هسته های پژوهشی به کانون های فرهنگی هنری استان اشاره کرد و گفت: در قالب این بسته ها هشت جلد کتاب ارسال شده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش کتابخانه های مساجد در تقویت فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: با توجه به هدف کانون مساجد در جذب جوانان و تحکیم بخشی ارزش ها بین قشر جوان و نوجوان، کتابخوانه های کانون مساجد نیز در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین این نسل نقش آفرین هستند.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه و کتابخوانی اظهار داشت: باید با فرهنگ سازی و بهره مندی از فرصت ها فاصله بین نسل جوان و فرهنگ کتابخوانی را کاهش داد و این مهم به عنوان یک ارزش برای آنان نهادینه شود.

ابدالی پور در پایان با اشاره به وجود 159 کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان عنوان کرد: از این تعداد 100 کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ثبت شده و 59 کتابخانه باز در مساجد لرستان توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال شده است.

وی به نقش و اهمیت تقویت و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه اشاره و بیان کرد: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در ارتقای فرهنگ جامعه و حفظ سلامت روحی نسل جوان نقش آفرین است.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری لرستان عنوان داشت: با بهره مندی از ظرفیت کانون مساجد در تلاش هستیم در زمینه توسعه و تبیین فرهنگ کتابخوانی گام های مؤثری برداریم و این فرهنگ را به عنوان یک ارزش بین نسل نو نهادینه سازیم./9451//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات