۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۵۸۶۹۰۸
آیت الله صافی گلپایگانی:

نماز رابطه انسان از دنیای مادی با عالم غیب و ملکوت است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیام خود به چهارمین اجلاس استانی نماز قم با اشاره به نماز به عنوان لذتی معنوی و الهی تأکید کرد که نماز رابطه انسان از دنیای مادی با عالم غیب و ملکوت است.
آیت الله صافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در پیامی به چهارمین اجلاس استانی نماز که شامگاه چهارشنبه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به آیه «اقم الصلاه لذکری» اظهار داشت: قرآن کریم که برنامه زندگی سعادتمند را برای بشریت بیان کرده می‌ فرماید: «نماز را برای ذکر من اقامه کنید».

این مرجع تقلید اضافه کرد: این آیه شریفه دارای معانی و مفاهیم بسیار بلند است که دقت در آن انسان را با حقیقت نماز و فلسفه وجوب آن آشنا می‌ کند.

وی تصریح کرد: یاد خدا همان است که با آن دلها آرامش می‌ یابد، بنابراین اطمینان و آرامش حقیقی در یاد خداوند است؛ یکی از امتیازات بزرگ ادیان آسمانی همین اطمینان و آرامشی است که به وسیله انجام فرایض الهی از جمله نماز ایجاد می‌ شود، فریضه ای که با ذکر الله اکبر آغاز و با سلام و درود بر انسان های صالح و پاکان تمام می‌ شود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ارتباط انسان مادی با عالم ملکوت و غیب را از برکات نماز دانست و خاطرنشان کرد: انسان مادی باید با عالم غیب و قدرتی مافوق همه قدرت ها در ارتباط باشد، انسانی که در نماز تسبیح خداوند می‌ گوید، تهلیل گفته و حمد و سپاس ذات کردگاری را انجام می‌ دهد در اوج عروج به عالم بقا و کمال انسانیت بوده و در کامل ترین مصداق عبودیت و قرب خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: لذتی که یک انسان با ایمان در نماز دارد از تمام لذایذ مادی و دنیوی بالاتر و بهتر است و اصلا قابل مقایسه با لذت های دنیوی نیست به همین جهت زبان الکن است که بتوانیم در مورد این فریضه الهی را صحبت کنیم و نتوان حقیقت نماز را آن طور که هست بیان کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان یادآور شد: بنده از همه بزرگان و عزیزان حاضر در این جلسه تقدیر و تشکر نموده و از خداوند مسألت دارم که همه ما را از نمازگذاران واقعی قرار دهد و عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج) نیز شامل حال همگان باشد./1330/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات