۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۸۶۹۳۳
آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

ضرورت تلاش مضاعف و جهادی همه نهادها برای رونق بیشتر اربعین حسینی

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به آثار و برکات فراوان حرکت عظیم اربعین حسینی، این حرکت را زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) برشمرد و بر لزوم تلاش بیشتر برای رونق بیشتر این حرکت تأکید کرد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای کنگره بین المللی «العهد مع الحسین و لقاء الحسین» کربلا با بیان این که حرکت در مسیر فرهنگ سازی اربعین امری لازم و اساسی است، اظهار داشت: پیام ما به رییس جمهور نیز در آن ایام در همین راستا بود و سعی کردیم به وظیفه خود در قبال ساحت با عظمت امام حسین(ع) عمل کنیم.

وی افزود: بهترین زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) همین برنامه اربعین حسینی است که این حرکت در دنیا عکس العمل ها و نتایج درخشانی داشته است؛ چراکه گاهی اوقات برخی از حرکت ها آثار نامرئی دارد که اربعین هم از همین قسم است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: حرکت بزرگ اربعین حسینی تمام عالم را حیرت انداخته است و هر سال بهتر و گرم تر از سال گذشته برگزار می‌ شود، اما بسیاری از اثراتی که در این حرکت بزرگ وجود دارد نامرئی و غیر قابل فهم برای ما است.

وی با اشاره به این که اربعین از آثار رحمت الهی است، اظهار داشت: اگر خدا بخواهد نام و یاد کسی را زنده نگاه بدارد هیچکس نمی تواند با او مقابله کند، به همین جهت امروز از همه ادیان و مذاهب مختلف جهان در حرکت اربعین حسینی شرکت می‌ کنند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: این پیام خدا در قرآن است که اهل ایمان خوف و ترسی از پیروزی ندارند، از این رو مطمئن باشیم که حق پیروز است و این حرکت زمینه ساز حضور و ظهور حضرت ولی عصر(عج) در جامعه اسلامی است و اگر مردم این مسأله را بدانند توجه بیشتری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: شما ببینید مردم عراق تا چه میزان به زوار اربعین حسینی توجه می‌ کردند تا جایی که برخی اوقات خود در کوچه و خیابان می‌ خوابیدند و خانه های خود را در اختیار زائران قرار می‌ دهد؛ این جا است که می‌ فهمیم امام حسین(ع) چه جایگاه و مقامی نزد خدا دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که امام حسین(ع) علت بقای دین است، گفت: امیدواریم سال به سال عزت و افتخار حسینی بیشتر شود و شما نیز هرچه می‌ توانید در این راه تلاش کنید و زحمت بکشید، خدا نیز تضمین کننده توفیقات شما در آینده خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: این حرف گزافی نیست که روایت داریم هرکس به زیارت امام حسین(ع) برود و در مسیر حسینی گام بردارد جزو عمر او محسوب نمی شود، از این ضمن تقدیر و تشکر از شما که در این ستاد مشغول فعالیت هستید تقاضای آینده من این است که تا می‌ توانید برای این هدف مقدس تلاش کنید و اطمینان داشته باشیم این خدمات نزد خدا و اهل بیت(ع) مأجور خواهد بود./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات