۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۹۲۳۲۴
مدیرکل مرکز اطلاعت و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد خبر داد؛

ارائه آموزش خبرنگاری به 700 نفر در استان ها

ارائه آموزش خبرنگاری به 700 نفر در استان ها
ضیایی پرور با بیان اینکه سالیانه حدود یک هزار نفر خبرنگار به کشور می‌آیند، گفت: در سال جاری حدود 700 نفر در استان‌های مختلف کشور آموزش حرفه‌ای روزنامه نگاری را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حمید ضیایی پرور، مدیرکل مرکز اطلاعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در پنجمین جشنواره مطبوعات خراسان جنوبی اظهار داشت: پروفسور متعمدنژاد، پدر علم ارتباطات تنها مختص به استان نیست بلکه مربوط به تمام کشور است.

وی گفت: هیچ جایی از علوم ارتباطات در کشور نیست که حضوری از پروفسور معتمدنژاد نباشد و دفتر اطلاعات و برنامه ریزی رسانه‌ها در سه دهه اخیر بخش عمده‌ای از کتاب‌های ایشان را چاپ کرده است.

مدیرکل مرکز اطلاعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دارای چهار اداره کل است که دفتر مطالعات و پژوهش یکی از این ادارات است.

ضیایی پرور تصریح کرد: رسانه‌های خارجی یک بخش این وزارت خانه است و امروز حدود 160 نمایندگی رسانه خارجی در کشور وجود دارد که تعداد 300 خبرنگار بومی و غیربومی در آن فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سالیانه حدود یک هزار نفر خبرنگار به کشور می‌آیند، ادامه داد: در سال جاری حدود 700 نفر در استان‌های مختلف کشور آموزش حرفه‌ای روزنامه نگاری را فرا گرفتند.

مدیرکل مرکز اطلاعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیشرفته روزنامه نگاری در استان خراسان جنوبی نیز برگزار می‌شود و امروز علی رغم تمام مشکلات در حوزه روزنامه نگاری، کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند، عاشق هستند.

ضیایی پرور با بیان اینکه فعالیت کردن در این بخش نشان از مسؤولیت فرد نسبت به جامعه دارد، اظهار کرد: امروز بسیاری از مشکلات رسانه‌ها به دلیل تغییر رویکرد کار رسانه‌ای و اطلاع رسانی در دنیا است.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نسخه‌های چاپی حذف و نسخه‌های دیجیتالی جایگزین آن‌ها شده است و رسانه نگاری نیز به موبایل‌ها انتقال یافته است.

مدیرکل مرکز اطلاعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر قالب‌های مختلف به تولید محتوا در بستر موبایل را فرا نگیریم به طور قطع دوره فعالیت ما نیز به پایان می‌رسد.

ضیایی پرور بیان کرد: امروز نیز بسیاری از مردم به سمت ابزارهای جدید و تولید محتواهای دیجیتالی رفتند و اگر ما نتوانیم در فضای دیجیتال موضوعی را تولید کنیم تا چند سال آینده کاری برای انجام دادن نداریم./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات