۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۱۰۹۷۰
عضو هیأت علمی مجمع جهانی اهل بیت مطرح کرد؛

ارسال 247 مقاله به دبیرخانه همایش ابوطالب حامی پیامبر

ارسال 247 مقاله به دبیرخانه همایش ابوطالب حامی پیامبر
حجت الاسلام جعفری فراهانی از ارسال 247 مقاله از کشورهای عراق، سوریه و مصر به دبیرخانه همایش ابوطالب حامی پیامبر اکرم(ص) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفری فراهانی در سومین پیش نشست همایش ابوطالب حامی پیامبر اکرم(ص) که به همت مجمع جهانی اهل بیت در سالن همایش های دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت:حضرت ابو طالب در تاریخ دارای شخصیت مظلومی است.

عضو هیأت علمی مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: حضرت ابوطالب از منظر شیعه بر خلاف آنچه که ناصبیان تهمت می زنند فردی است که به صورت کامل از پیامبر اکرم دفاع کرده و مؤمن بوده است؛ متأسفانه شخصیت ابوطلاب حتی برای برخی نخبگان حوزوی نیز ناشناخته است تا رسد به عموم مردم بنابراین تلاش شده است که با برگزاری همایشی شخصیت ایشان احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد از جمله ناصبیان شبهاتی در زمینه شخصیت ابوطالب بیان می کنند که لازم است به آنها پاسخ داده شود بنابراین می توان گفت دلیل دوم برگزاری همایش ابوطالب حامی پیامبراکرم(ص) پاسخ گویی به این گونه شبهات است.

حجت الاسلام جعفری فراهانی معرفی منابع در زمینه شخصیت حضرت ابوطالب را از جمله دلایل برگزاری همایش ابوطالب حامی پیامبر اکرم(ص) دانست و اظهار کرد: در زمینه شخصیت ابوطالب منابع فراوانی از سوی اهل سنت و شیعیان وجود دارد که متأسفانه ناشناخته مانده اند که در این همایش تلاش می شود این منابع به جامعه نخبگانی و مردم معرفی شوند.

وی با بیان این که نسل جوان جامعه اسلامی با شخصیت ابوطالب آشنا نیستند، اظهار کرد: همایش ابوطالب حامی پیامبر تلاش می کند با تدوین مقالات و تألیفات در زمینه شخصیت ابوطالب وی را به نسل جوان جامعه اسلامی معرفی کند.

عضو هیأت علمی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش ابوطالب حامی پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پس از فراخوان ارسال مقالات به زبان های مختلف تاکنون 247 چکیده و اصل مقاله از کشورهایی همانند عراق، سوریه و مصر به دست دبیر خانه رسیده است./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات