۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۱۳۰۳۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امید و ابتکار جوانان باید در شئون مختلف تقویت شود

امید و ابتکار جوانان باید در شئون مختلف تقویت شود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بر اساس تأکیدات رهبری در بیانیه گام دوم، سه عنصر انرژی، ابتکار و امید باید در جوانان پرورش داده شده و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: سفارش اکید رهبری در این بیانیه میدان دادن به جوانان و بهره‌گیری از توان آن‌ها در عرصه‌ها و شئون مختلف است.

وی افزود: جوانان ما سه عنصر انرژی، ابتکار و امید دارند که باید این سه عنصر در آن‌ها پرورش داده شده و تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت شود که انرژی آن‌ها به جای باطل کشانده نشود، ابتکار آن‌ها در اختیار دشمن قرار نگیرد و هم امید آن‌ها روزبه‌روز نسبت به انقلاب و نظام بیشتر شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید با تقویت روحیه معنوی در جوانان حرکت‌های زیباتر و کیفی‌تری با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به بیانات امام علی (ع)، اظهار کرد: این امام همام در خطبه 87 نهج‌البلاغه در مورد محبوب‌ترین بندگان خداوند، می‌فرماید: «عِبَادَ اَللَّهِ إِنَّ مِنْ أَحَبِّ عِبَادِ اَللَّهِ إِلَیهِ عَبْداً أَعَانَهُ اَللَّهُ عَلَی نَفْسِهِ فَاسْتَشْعَرَ اَلْحُزْنَ وَ تَجَلْبَبَ اَلْخَوْفَ فَزَهَرَ مِصْبَاحُ اَلْهُدَی فِی قَلْبِهِ وَ أَعَدَّ اَلْقِرَی لِیوْمِهِ اَلنَّازِلِ بِهِ فَقَرَّبَ عَلَی نَفْسِهِ اَلْبَعِیدَ وَ هَوَّنَ اَلشَّدِیدَ نَظَرَ فَأَبْصَرَ وَ ذَکرَ فَاسْتَکثَرَ وَ اِرْتَوَی مِنْ عَذْبٍ فُرَاتٍ سُهِّلَتْ لَهُ مَوَارِدُهُ فَشَرِبَ نَهَلاً وَ سَلَک سَبِیلاً جَدَداً قَدْ خَلَعَ سَرَابِیلَ اَلشَّهَوَاتِ وَ تَخَلَّی مِنَ اَلْهُمُومِ إِلاَّ هَمّاً وَاحِداً اِنْفَرَدَ بِهِ فَخَرَجَ مِنْ صِفَةِ اَلْعَمَی وَ مُشَارَکةِ أَهْلِ اَلْهَوَی وَ صَارَ مِنْ مَفَاتِیحِ أَبْوَابِ اَلْهُدَی وَ مَغَالِیقِ أَبْوَابِ اَلرَّدَی قَدْ أَبْصَرَ طَرِیقَهُ وَ سَلَک سَبِیلَهُ»

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بر این اساس محبوب‌ترین بنده نزد خدا بنده‌ای است که خدا او را در پیکار نفس یار است، بنده‌ای که از درون اندوهش شعار است و از برون ترسان و بی‌قرار است. چراغ هدایت در دلش روشن است و برگ روز مرگش - که آمدنی است - معین.

وی اضافه کرد: این انسان مرگ دورنما را به خود نزدیک ساخته و ترک لذّت را که سخت است، آسان شمرده و دل از هوس پرداخته، دیده و نیک نظر کرده، به یاد خدا بوده و کار بیشتر کرده است، از آبی که شیرین است و خوشگوار و آبشخور آن نرم و هموار به یک‌بار سیر نوشیده و در پیمودن راه راست کوشیده است، جامه آرزوهای دنیایی را از تن بیرون کرده، دل از همه چیز پرداخته و به یک چیز روی آورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این فرد به حقیقت چنان رسید که گویی پرتو خورشید بر او دمید و خود را در فرمان خدا گذاشت و بر گزاردن برترین وظیفه‌ها همت گماشت. چنان که هر مشکلی که پیش آید باز نماید و در آن نماند و هر فرعی را به اصل آن بازگرداند. این فرد چراغ تاریکی‌هاست، راهگشا در تیرگی‌هاست، کلید درهای بسته است و دشواری‌ها را از پیش بردارد. راهنمای گمراهان است و در بیابان نادانی‌شان فرو نگذارد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات