۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۷۴۶۶۲
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

مواضع آیت الله نوری همدانی در دفاع از حریم ولایت فقیه شجاعانه بود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه با قدردانی از مواضع حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: مواضع این مرجع تقلید در دفاع از حریم ولایت فقیه و انقلاب اسلامی بسیار شجاعانه بود.
حجت الاسلام هادي حسين خاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه، ظهر جمعه در دیدار برخی از همسران طلاب با حضرت آیت الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: با توجه به اقدام این مرجع تقلید بصیر و زمان شناس در دفاع از حریم ولایت فقیه ما خدمت ایشان رسیده ایم تا از مواضع وی قدردانی و حمایت نمائیم.

وی ورود این مرجع تقلید در شرایط بسیار حساس دوران بعد از انتخابات در دفاع از ارزش های انقلاب را ستود و خاطر نشان کرد: حضرت آیت الله نوری همدانی در شرایط دشوار و حساس بعد از انتخابات، شجاعانه‌ترین و جدید ترین مواضع را در حمایت از حریم ولایت فقیه و ارزش های متعالی انقلاب اسلامی داشتند و با بیانات و سخنرانی های شجاعانه خود مردم را بیش از پیش آگاه کردند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از اقدامات فعالیت‌های معاونت تهذیب حوزه های علمیه ارائه کرد و بیان داشت: یکی از برنامه های این معاونت ارائه برنامه های مناسب برای همسران محترم طلاب برگزاری دوره های تربیتی و اخلاقی در طول سال است.

وی تصریح کرد: معاونت تهذیب برای همسران طلاب در سطح قم در اول سال تحصیلی ثبت نام می کند و درطول تحصیل برنامه های آموزشی در زمینه های اخلاق، احکام، مسائل تربیتی و قرآن ارائه می دهد.

حجت الاسلام حسین خانی اضافه کرد: در کنار این فعالیت ها، برنامه های فرهنگی از قبیل نشست های تربیتی با شرکت کارشناسان مختلف علوم تربیتی و فرهنگی و اردوهای مربوط به خانواده‌ها برگزار می شود و همسران طلاب در این دوره ها شرکت کرده اند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد: دیدار با مراجع تقلید و علما از دیگر برنامه های فرهنگی این معاونت برای خانواده ها و همسران طلاب است.

وی بیان داشت: به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و اربعین حسینی همسران طلاب که در دوره آموزشی که در مجتمع فرهنگی نور برگزار می شود به منظور استفاده از محضر حضرت آیت الله نوری همدانی و همچنین قدردانی از مواضع شجاعانه وی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام حسین خانی در ادامه از برگزاری بیش از ده نشست فرهنگی و تربیتی ویژه خانواده ها و همسران طلاب در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بیش از ده برنامه و نشست مهم فرهنگی و تربیتی برگزار شده است که در این دوره ها در هر جلسه بیش از پانصد نفر از همسران طلاب حضور داشتند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: در این نشست ها کارشناسان فرهنگی وتربیتی مباحثی همچون تفاوت های زنان و مردان و همچنین عوامل ایجاد تقویت محبت در خانواده را مورد بحث و بررسی و ارزیابی قرار داده و به سؤالات حاضران نیز پاسخ دادند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار نیز حاضران با سردادن شعارهایی از مواضع حضرت آیت الله نوری همدانی در دفاع از حریم ولایت فقیه و ارزش های انقلاب قدردانی کردند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات