۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۷۴۸۶۸
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جلوه‌های هنری عالی‌ترین قالب برای ارائه آموزه‌های اسلام است

خبرگزاری رسا ـ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد گفت: پیروزی انقلاب اسلامی عامل اصلی توسعه هنر در ایران است.
محمد حسن ايماني، معاون هنري وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، محمد ایمانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ امروز در همایش تجلی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی که در مجتمع خاتم‌الانبیای رشت برگزار شد، با گرامی‌داشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌ گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی موجب تحول و توسعه درعرصه فرهنگی و هنری کشور شده است.

ایمانی با بیان این که مردم پشت سر روحانیت کاروان نظام اسلامی را همراهی کردند، خاطر نشان کرد: پس از سی  سال از عمر این انقلاب شکوهمند، دستاورهای آن حیرت جهانیان را به همراه داشته است.

وی با بیان این که جلوه‌های هنری عالی ترین قالب برای ارائه مضامین اسلامی است، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی عامل اصلی توسعه هنر در ایران است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هنر مضمونی اسلامی در جامعه یافته است.

معاون هنری وزیر ارشاد با بیان این که هنر اصیل اسلامی بعد از انقلاب وارد متن جامعه شده و آثار فاخر هنری را به زندگی مردم کشانیده شد، افزود: هنرمندان باید در تولیدات هنری خود به گونه ای عمل کنند که برای مردم جذابیت داشته و آنان را به سوی هنر ترغیب کند تا فرهنگ سازی های لازم در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به افتخارات هنرمندان ایرانی بعد از انقلاب اظهار داشت: در ‌‌سی سال انقلاب، دو هزار جایزه معتبر بین المللی از سوی هنرمندان ایرانی در جشنواره های معتبر کسب شده است.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد، فرهنگ و هنر را عاملی اصلی برای پیشرفت کشور دانست و بیان داشت: اصحاب فرهنگ و هنر سرمایه های معنوی کشوری با پشتوانه غنی فرهنگی و تاریخی هستند.

معاون هنری وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتبارات فرهنگی و هنری این وزارتخانه در سال های اخیر گفت: اعتبارات فرهنگی و هنری این وزارتخانه در سال های اخیر بیش از دو برابر افزایش یافته است./950/پ302/س
ارسال نظرات