۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۵۸۸۶۰
حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم در گفت‌وگو با رسا:

رئیس جمهور بعدی باید ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد

رئیس جمهور بعدی باید ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سطح بالای بازدهی دولت شهید آیت الله رئیسی در مدت زمان کوتاه استقرارش، وظیفه رئیس جمهور بعدی را بسیار سنگین دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور بعدی باید ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با ابراز این موضوع که آیت الله رئیسی جایگاه ریاست جمهوری را بالا برد گفت: شهید آیت الله رئیسی شرایط رئیس جمهور شدن را سنگین کرد. هرکسی نباید بعد از ایشان خودش را نامزد ریاست جمهوری کند.

وی افزود: کسی باید رئیس جمهور شود که ویژگی های شهید رئیسی را دارا باشد و پس از این سطح بالای شهید رئیسی انتظار مردم از رئیس جمهور بعدی زیادتر خواهد بود و کار سختی در پیش خواهد داشت.

نماینده مجلس خبرگان پیرامون ویژگی هایی که رئیس جمهور آینده باید داشته باشد گفت: کسانی که عافیت طلب هستند، دشمن ستیز و اهل مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم نیستند و اگر به میدان بیایند مردم به آنها اعتنا نخواهند کرد.

عضو مجمع تشخیص نظام با تأکید بر اینکه رئیس جمهور بعدی باید استمرار بخش فعالیت های شهید رئیسی باشد اظهار داشت: یکی از ویژگی های شهید رئیسی پرهیز از جنجال آفرینی و ایجاد اتحاد در میان سه قوه بود. متأسفانه در گذشته شاهد خنثی کردن فعالیت های یک قوه توسط قوه دیگری بودیم. از این رو حتما باید رویکرد هم افزایی در دستور کار باشد تا نیازهای ملت را سریعتر در دستور کار قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم شهید آیت الله رئیسی را شخصیتی کم نظیر خواند و اظهار داشت: شهید رئیسی فردی شجاع بود و کسی که در اوایل جوانی از طرف امام برای انجام مسئولیت های قضایی حکم گرفت و در کارهایی که برعهده داشت نگران این نبود که ممکن است کاری که انجام می دهد موجب این شود که تخریبش کنند. خودش را وقف مردم کرده بود و به عواقب کار خودش که به ضرر خودش است، فکر نمی کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری دو ویژگی بارز شهید آیت الله رئیسی را خستگی ناپذیری و تبعیت از رهبر معظم اتقلاب عنوان کرد و بیان داشت: شهید رئیسی بسیار مقید به تابع سیاست های کلی نظام بود و آنچنان برای مردم ارزش قائل بود که تا جایی که امکان داشت، موانع دسترسی مردم به رئیس جمهور را بر طرف می کرد.

وی دو اقدام برجسته شهید رئیسی در حوزه بهبود وضعیت اقتصادی را عضویت ایران در پیمان شانگهای و گروه بریکس خواند که نیازمند این است رئیس جمهور و دولت بعدی برای عملیاتی شدن و بازدهی این عضویت ها برنامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم یکی دیگر از فعالیت های خوب شهید رئیسی را که باید ادامه پیدا کند، ارتباط اقتصادی با دیگر کشورها و خصوصا همسایگان عنوان کرد و گفت: یکی از راه های بی اثر کردن تحریم ها ارتباط با کشورهای همسایه و هم جهت با کشور است که در دولت شهید رئیسی به خوبی این راهبرد عملی شد. شهید رئیسی توانست در این مدت کم استقرار دولت علی رغم فشارهای امریکا روابط اقتصادی را با دیگر کشورها تا حدی رشد دهد که در سال گذشته نزدیک به 96 میلیارد دلار صادرات داشتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت های شبانه روزی شهید رئیسی را موجب کاهش ضریب جینی، رشد تولید، احیای بنگاه های اقتصادی تعطیل و تولید 3 میلیون بشکه نفت در روز دانست و بیان داشت: شهید رئیسی کاری کرد که تولید نفت کشورمان از 300 هزار بشکه در روز به 3 میلیون بشکه در روز رسید و شاهد رشد اقتصادی قابل توجه و کم نظیری بودیم.

وی تأکید کرد رئیس جمهور بعدی باید قدردان فعالیت های شهید رئیسی باشد و راهش را ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم در آخر خطاب به مردم گفت: همانطور که در تشییع شهدا سنگ تمام گذاشتند در انتخابات نیز حضوری حماسه ساز داشته باشند تا دولتی قوی سرکار بیاید و پیشرفت کشور ادامه پیدا کند.

ارسال نظرات