۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۷۶۲۲۳۰
اف‌بی‌آی:

مشخص نیست «گلوله» به گوش ترامپ اصابت کرده باشد

مشخص نیست «گلوله» به گوش ترامپ اصابت کرده باشد
کریستوفر رای، رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) درباره اینکه دونالد ترامپ در جریان ترور ناکام در ایالت پنسیلوانیا با گلوله هدف قرار گرفته باشد ابراز تردید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رئیس اف‌بی‌آی در جریان یک جلسه استماع در واشنگتن به قانونگذاران آمریکایی گفت دقیقا مشخص نیست چه چیزی باعث زخمی شدن گوش ترامپ در آن حادثه در شهر «بالتر» در ایالت پنسیلوانیا شده است. 

شلیک گلوله از سوی ضاربی ۲۰ ساله به سوی تریبونی که دونالد ترامپ در حال سخنرانی پشت آن بود به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد.

کریستوفر رای در این جلسه استماع مقابل قانونگذاران کمیته قضائی مجلس نمایندگان گفت: «درباره اینکه گلوله به گوش ترامپ اصابت کرده یا ترکش تردیدهایی مطرح است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «الان که اینجا نشسته‌ام نمی‌دانم آیا آن گلوله می‌تواند علاوه بر ایجاد خراش در جای دیگری فرود آمده باشد یا خیر.»

به نظر می‌رسد منظور رئیس اف‌بی‌آی این است که ممکن است گلوله قبل از اصابت به گوش ترامپ به جای دیگری برخورد کرده و سپس پاره‌هایی از آن به گوش ترامپ اصابت کرده باشد.

ترامپ دقایقی بعد از این تیراندازی در بیانیه‌ای مدعی شده بود که اصابت یک گلوله بابت زخمی شدن بخش بالایی گوش راست او شده است.

بعد از این حادثه تیراندازی برخی از کاربران آمریکایی در فضای مجازی مدعی شده بودند که این حادثه ممکن است ساختگی و نوعی صحنه‌آرایی از سوی تیم ترامپ بوده باشد. این ادعا از سوی برخی از کارشناسان رد شده است.

ارسال نظرات