۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۶۲۴۵۷
حجت الاسلام و المسلمین نبوی در گفت وگو با رسا؛

متاسفانه امروز فرهنگ، شهروند درجه چندم است / لزوم توجه نمایندگان مجلس به مسائل فرهنگ

متاسفانه امروز فرهنگ، شهروند درجه چندم است / لزوم توجه نمایندگان مجلس به مسائل فرهنگ
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه امروزه فرهنگ در ذهن بسیاری از افراد، شهروند درجه چندم است و این نگاه در مجلس شورای اسلامی و بر تصمیم گیری های نمایندگان مجلس نیز سایه انداخته و تاثیر می گذارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن نبوی عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت وگویی با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به عدم استقبال نمایندگان مجلس برای تشکیل کمیسون فرهنگی به ضرورت توجه ویژه نمایندگان و مسئولان کشوری به مسئله فرهنگ پرداخت و اظهار داشت: فرهنگ، نسبت به دیگر مسائل از اولویت بالاتری برخوردار است؛ چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در مراسم تنفیذ رئیس جمهور چهاردهم به این مسئله تاکید فرمودند.

وی افزود: در اهمیت فرهنگ همین بس که اگر به آن بی توجهی شود، همه مسائل دیگر همچون مسائل اقتصادی نیز دچار مشکل می شود؛ زیرا حرص و طمع سیری ناپذیری بشر، بدون داشتن فرهنگ و دیدگاه خوب اشباع نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی خاطرنشان کرد: امروز تمامی سرمایه داران جهان باوجود این که از لحاظ مالی و مادیات، کمبودی ندارند؛ اما با این وجود دنبال درآمدزایی بیشتر بوده و مرتب به دنبال زمین گیر کردن شرکت های رقیب خود و خارج کردن آنان از عرصه فعالیت هستند و این به معنای اهمیت فرهنگ و ضرورت توجه بیش از پیش به مسائل فرهنگی است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به آموزه های قرآنی و احادیث وارده از معصومان علیهم السلام بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی و اهمیت آن ابراز کرد: فرهنگ و فعالیت های فرهنگی، انسان را به گونه ای تربیت می کند که در مسائل مادی به جهات مختلف آن اندیشیده و به پایین دست خود نگاه کند والا اگر نگاه او به بالادست های خود باشد، همیشه حرص و طمعش فعال بوده و او را اذیت خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما نیاز فراوانی برای اهتمام به فرهنگ و فعالیت های فرهنگی در کشور داریم؛ چراکه فردی که وضع آن به لحاظ اقتصادی نیز خوب است، اگر اهل انفاق، خمس و ذکات و کارهای خیر باشد، عده زیادی از فقرا در کشور از فقر نجات پیدا خواهند کرد؛ اما متاسفانه امروزه فرهنگ در ذهن بسیاری از افراد، شهروند درجه چندم است و متاسفانه این نگاه در مجلس شورای اسلامی و بر تصمیم گیری های نمایندگان مجلس نیز سایه انداخته و تاثیر می گذارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر به مسئله فرهنگ در کشور توجه داده شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی تاکید کرد: اگر کسی می خواهد به کشور خود خدمت کند، باید به اعتقادات خود خدمت کند که از مهمترین خدمت ها، حضور در کارهای فرهنگی است و هرچه در این زمینه هزینه و سرمایه گذاری شود، بی فایده و بی ثمر نخواهد بود.

 

ارسال نظرات