۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۶۳۲۸۱
حجت الاسلام پیشاهنگ:

حوزه‌های علمیه باید قرارگاه مدیریت جریان رسانه‌ای جهان اسلام باشند

حوزه‌های علمیه باید قرارگاه مدیریت جریان رسانه‌ای جهان اسلام باشند
فعال رسانه‌ای و فرهنگی ضمن توجه به نقش حوزه در فعالیت رسانه‌ای کشور گفت: حوزه‌های علمیه باید قرارگاه اصلی مدیریت جریان رسانه‌ای کشور و جهان اسلام باشد و این نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد.

حجت الاسلام محمدحسین پیشاهنگ مدرس سواد رسانه‌ای و فعال رسانه‌ای و فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن توجه به تاثیرگذاری رسانه در افکار و عقاید ملت ها خطاب به مسئولان عالی حوزه های علمیه ابراز کرد: آیا علماء دین، روحانیت، و بزرگان مکتب حاضر بودند مساجد را به دست کسی غیر از روحانیت شیعه دهند؟ آیا ما حاضر بودیم از مأذنه چیزی غیر از اذان و حرفی غیردین پخش شود؟ 

وی افزود: زمانی مأذنه های مساجد در شهر ها مهمترین و بلند ترین رسانه اطلاع رسانی بودند و اعلام وقت نماز، جنگ و خطر، همه و همه از مأذنه ها به سمع و اطلاع مردم می رسید و منبر مساجد مهمترین رسانه تبیین اندیشه ها و تعیین افکار عمومی جامعه بود که در اختیار علماء دین و روحانیت معظم شیعه قرار داشت.

حجت الاسلام پیشاهنگ با توجه به نقش رسانه های دینی تصریح کرد: در گذشته مساجد در اختیار روحانیت بود اما امروز رسانه هایی که افکار عمومی را تعیین می کند در اختیار چه کسانی است؟ روحانیت چه سهم و نقشی در این داستان دارند.

فعال رسانه ای تاکید کرد: مسئله امروز این است که افکار عمومی در رسانه ها تعریف می شود و مردم اعتقاد، باور و اندیشه هایشان را از رسانه ها دریافت می کنند؛  روحانیت و حوزه های علمیه بگوید چه سهمی از این داستان دارند.

وی با بیان اینکه باید به عنوان حوزه سهم خود را در مدیریت رسانه های کشور و جهان مشخص کنیم، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید قرارگاه اصلی مدیریت جریان رسانه ای کشور و جهان اسلام باشد و این نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد.

ارسال نظرات