۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۶۴۵۴۸
آیت الله استادی:

توجه به ادعیه و زیارت نامه‌های معصومین از راه‌های کسب معرفت است

توجه به ادعیه و زیارت نامه‌های معصومین از راه‌های کسب معرفت است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم زیارت کامل را زیارت همراه با معرفت برشمرد و گفت: اگر بخواهیم به امام رضا و امام مجتبی علیهم السلام عرفان و معرفت پیدا کنیم باید به زیارت نامه‌ها مراجعه و ترجمه و شرح آن را ببینیم تا زیارتمان همراه با معرفت باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، گفت: در روایتی از سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام نقل شده روزی که وارد کربلا شدند فرمودند «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» این شرح حال تمام دوران‌هاست که مردم بنده دنیا و گرایش به دنیا دارند.
 
وی افزود: برخی نماز می‌خوانند و به ظاهر متدین هستند اما دین لقلقه زبانشان هست دقیقاً مثل آبنبات و آدامسی که در دهان می‌چرخانند مادامی که دین به زندگی‌شان لطمه نزند دیندار هستند اما هرگاه به ضرر دنیا باشد دین را کنار می‌گذارند.
 
استاد حوزه علمیه زیارت اهل قبور را نشانه عقیده به قیامت برشمرد و ابراز داشت: اعتقاد به معاد همانند اعتقاد به خدا و نبوت است لذا یکی از کارهای ارزشمند زیارت اهل قبور می‌باشد اما زیارت اهل بیت یک مسئله دیگر است که نیاز به معرفت و شناخت دارد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه زیارت بی‌شناخت و بی‌معرفت اهل بیت خاصیت کامل و تمام نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر زیارت بخواهد با عرفان و معرفت باشد باید به زیارت نامه‌ها توجه شود. مصدر معارف ما قرآن مجید، روایات و ادعیه اهل بیت علیهم السلام است. کسی نمی‌تواند به زیارت جامعه توجه نکند و زیارت با معرفتی را به جا بیاورد.
 
آیت الله استادی با تاکید بر اینکه زیارت‌نامه رسول اکرم بهترین معرف رسول خداست، بیان کرد: اشکالاتی در برخی از روایات وجود دارد که در زیارت نامه‌ها نیست اگر بخواهیم به امام رضا و امام مجتبی علیهما السلام عرفان و معرفت معرفت پیدا کنیم باید به زیارت نامه‌ها مراجعه و ترجمه و شرح آن را ببینیم تا زیارتمان همراه با معرفت باشد. 
 
وی در پایان افزود: عرفان درجاتی دارد گاهی عرفان امام امت و گاهی عرفان امثال بنده می‌باشد اما به هر حال توجه به ادعیه و زیارت نامه‌ها می‌تواند سببی برای توجه بیشتر و کسب معرفت باشد.
ارسال نظرات