۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۶۴۵۶۵
یادداشت؛

ذبح شعار وفاق ملی؛ گزینه‌های تصدی استانداری فارس فراجناحی هستند؟

ذبح شعار وفاق ملی؛ گزینه‌های تصدی استانداری فارس فراجناحی هستند؟
بررسی سوابق افراد پیشنهادی تصدی استانداری فارس نشان از مغایرت با شعار فراحزبی بودن انتخاب مسئولین دارد چراکه همه این افراد از حمایت جبهه اصلاحات برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی از سوی مسعود پزشکیان تشکیل کابینه داد اما با واگذاری انتخاب وزرا به شورای راهبردی به جای وفاق ملی شاهد وفاق اصلاحات بودیم.

این در حالی است که رئیس جمهور منتخب قبل و بعد از پیروزی در انتخابات، حزبی بودن خود و دولت آینده اش را رد نموده بود اما با چیدمان ورزا، ما شاهد واقعیت جناحی و حزبی بودن دولت چهاردهم هستیم.

از این گذشته روسای ستادهای انتخاباتی پزشکیان در استان ها بر فراجناحی و فراحزبی بودن انتخاب استانداران و فرمانداران تاکید داشتند و انتخاب مسئولان استانی را با ایجاد وفاق و همفکری و استفاده از نخبگان مطرح می کردند.

اما روز قبل بود که سعید نظری سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان در فارس اعلام کرد که از سوی طیف‌های مختلف و با مشورت نخبگان و فعالان سیاسی، لیست پنج نفره از گزینه های پیشنهادی برای تصدی استانداری فارس را به دفتر رئیس جمهور ارسال نموده اند.

با بررسی سوابق افراد پیشنهادی، مغایرت اظهارات ستاد انتخابات پزشکیان در استان فارس با فراحزبی بودن انتخاب مسئولین آشکار می شود چراکه همه این افراد در دولت های خاتمی و روحانی در سطح کشور یا استان مسئولیت داشته اند و از حمایت جبهه اصلاحات برخوردار هستند.

نفر اول لیست تصدی استانداری فارس، سیدعبدالرزاق موسوی قرار دارد او با انتخاب شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب فارس رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان فارس شد.

گزینه بعدی حیدر اسکندرپور شهردار سابق شیراز است که پیش از آن در دولت اصلاحات فرماندار شیراز بود و در انتخابات ریاست جمهوری سال ٩٦ به قائم مقامی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان فارس منصوب شد.

یدالله رحمانی نفر بعدی از لیست است، او معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران در دو سال اول دولت اصلاحات را عهده دار بود و در دوران ریاست جمهوری روحانی به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس منصوب شد.

نفر بعدی از لیست پیشنهادی عبدالرضا قاسم پور می باشد که در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی، به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس فعالیت داشته است.

با این اوصاف شعار وفاق ملی افسانه ای بیش نبود و استفاده از مسئولین توانمند و خدمتگزار فراجناجی وعده ای بود که از همین ابتدا ذبح شد.

داود عباسی

ارسال نظرات