۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۷۶۵۱۲۹
آیت الله صدیقی:

مردم خواستار عمل به وعده های انتخاباتی هستند

مردم خواستار عمل به وعده های انتخاباتی هستند
امام جمعه موقت تهران گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی دولت وعده هایی به ملت داد که با توجه به نظرسنجی ها مردم انتظار عمل به وعده ها را دارند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه ۲۳ شهریورماه که در دانشگاه تهران برگزار شد، با دعوت خویشتن و نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: قرآن کریم در دو مرحله کلمه «ما استطعتم» را به کار برده است؛ یکی در مورد تمهید و تجهیز نیروی دفاعی و بازدارنده خداوند امت اسلامی را مکلف کرده است که در برابر دشمنان قوی باشند «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» اگر شما ضعیف باشید دشمنان شما گرگ و بی رحم، خشن، غارتگر، افزون طلب، خودخواه و مستکبر هستند لذا دربرابر طاغوت که این صفات را دارد برای اینکه زیرپا له نشوید باید تجهیزات کافی و سلاح داشته باشید تا آنها از شما بترسند.

وی با بیان اینکه این قوت هم بیرونی و هم درونی است، افزود: این اقتدار و تجهیزات کافی شما امت، جلوی جنگ را میگیرد و دشمن شما مرعوب میشود و به میدان نمیآید. این مربوط به دشمن بیرونی است اما دشمن داخلی نفس اماره، غرائز سرکش، کنترل زبان، چشم و سایر اعضای بدن و کنترل اراده است که درباره آن فرمود «فَاتَّقُوا اللهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ» یعنی دربرابر نفس و شرارتهای هوا و هوس، افزون طلبی و قدرت طلبی باید در حد توان قدرت داشت.

امام جمعه موقت تهران نهم ربیع الاول را از ایام الله برشمرد و اظهار داشت: یکی از ۷۰ اسمی که برای روز نهم ربیعالاول ذکر شده، غدیر ثانی است. غدیر بیمه کردن زندگی بشر است، غدیر حفاظ الهی، بیان احکام، اقتدار سیاسی جامعه توحیدی، مدل حکمرانی و سبک زندگی است.

هفته وحدت؛ ایجاد ارتباط، وحدت و مقابله با تفرقه و اختلاف

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: این ایام، ایام ربیع‌‌المولود است، در این ایام پیش رو، ولادت آخرین پیامبر خدا(ص)، آورنده کامل‌‌ترین دین حق تعالی، سفره گستر زندگی انسان‌‌ها تا روز قیامت، حضرت محمد(ص) را خواهیم داشت. برخی روز ولادت پیامبر(ص) را ۱۲ ربیع و برخی دیگر ۱۷ ربیع الاول می دانند که برای هر دو اقوال متعددی داریم.

وی افزود: بنیانگذار حکیم نظام جمهوری اسلامی، امام عظیم‌‌الشأن این هفته را به عنوان هفته کمربستن به امور مسلمین برای ایجاد ارتباط، وحدت و مقابله با تفرقه و اختلاف و ایجاد محبت و عاطفه نسبت به یکدیگر، «هفته وحدت» نامگذاری کردند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه اساس هویت امت، جمعی و ارتباطی است، تصریح کرد: قرآن کریم از پیروان دین اسلام به عنوان امت یاد کرده است «إِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ». اساس هویت امت، جمعی و ارتباطی است.

وی ادامه داد: امت زمانی امت است که مسیر، مقصد، مکتب، امام، راهنما و رهبر واحد دارد. این اتحاد هم عقلا واجب است و فتوای عقل هر عاقلی این است که از اختلاف همه ضرر می‌‌کنند لذا نزاع کار عقل نیست بلکه کار شیطان، وهم و نفس اماره است.

اتحاد مسلمانان تنها راه مبارزه با مستکبران عالم است

خطیب جمعه تهران به ضرورت حفظ کرامت امت اسلامی و افزودن بر اقتدار امت اسلامی و همت برای بالابردن غنای اقتصادی کشورهای اسلامی تأکید و اظهار کرد: امر وحدت از اولویت‌‌های اول جهان اسلام است به همین دلیل دشمن از دیرباز مهمترین سلاحش برای استعمار و استثمار، ایجاد تفرقه بوده است. انگلیس، این روباه پیر فریبکار تعبیر «اختلاف بینداز و حکومت کن» را دارد بنابراین در قدم اول باید اتحاد در خانواده و سپس اتحاد در محله، شهر، منطقه‌‌ و کشور و در نهایت اتحاد بین‌‌المللی داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه طبق آیات الهی حامی تمام مظلومان عالم، چه شیعه و چه سنی هستیم، افزود: اگر مسلمانان بخواهند در برابر قدرت‌‌های بزرگ که دارای سلاح‌‌های مرگبار جمعی هستند و رحم ندارند و اعتقاد به خدا و کرامت انسانی ندارند، بایستند باید با همدیگر متحد باشند.

آیت الله صدیقی با اشاره به توصیه های رهبری به دولت چهاردهم و ضرورت پرداختن به اولویت های کشور اظهار داشت: اولویت‌‌ها در دو بخش قابل ذکر است؛ اولویت‌‌های فوری و نقد و به روز که مهمترین آن رسیدگی به وضع معیشت مردم، بالا بردن ارزش پول ملی، سامان دادن به کسب و کار مردم، اشتغال جوانان، مسئله ازدواج، جذب سرمایه‌‌های داخلی و خارجی، جذب حداکثری مشارکت‌‌های مردمی و فرهنگسازی در این جهت است.

ضرورت تأمین امنیت سرمایه گذاری و اصلاح ساختار بودجه

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سرمایه مایه آبادی مملکت، اشتغال و ازدواج جوانان می شود و این عین سعادت اخروی است و صرفا دنیایی نیست. در این راستا باید هم نیروهای قضایی، هم امنیتی و انتظامی مراقب باشند تا اشخاصی که قدرت فکری و امکان جذب سرمایه از داخل و خارج دارند، مورد تکریم قرار دهند و به اینها اطمینان داده شود که تحت حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران، سرمایه آنها حفظ می شود. لذا تأمین امنیت سرمایه گذاری و اصلاح ساختار بودجه مهم است. 

آیت الله صدیقی با بیان اینکه در بودجه ریزی، به گونه ای بودجه را پیش بینی کنید که درآمدها و هزینه‌‌ها باهم تطبیق داشته باشد، ابراز کرد: اکثریت مردم خواستار عمل به وعده های انتخاباتی هستند، مردمی بودن و درد مردم را از نزدیک درک کردن، عدالت محور بودن و پررنگ کردن روحیه امید و اعتماد از جمله آنهاست.

وی افزود: یأس مرگ است و ناامیدی ذلت است، اشتغال، مبارزه با فساد، بهبود روابط با سایر کشورها و مهمترین آن پیروی از رهنمودهای حکیم دوران حضرت آیت‌‌الله العظمی امام خامنه‌‌ای از جمله توقعات مردم از دولت جدید است. 

ارسال نظرات