۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۷۶۶۵۲۵
آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا:

پاسخ کوبنده نیروهای مسلح ایران به رژیم صهیونیستی کاری قرآنی و قانونی بود

پاسخ کوبنده نیروهای مسلح ایران به رژیم صهیونیستی کاری قرآنی و قانونی بود
عضو مجلس خبرگان رهبری عملیات وعده صادق دو را پاسخی برگرفته از قرآن و قانون خواند و با قدردانی از نیروهای مسلح، تاکید کرد که چنانچه صهیونیست ها مرتکب حماقتی شوند پاسخی کوبنده تر دریافت خواهند کرد.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با بیان اینکه پاسخ نظام مقدس جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی اقدامی مشروع و کاری قرآنی و قانونی بود، ابراز داشت:  خداوند متعال چهار بار در قرآن کریم در آیات 95مائده - 47ابراهیم- 37زمر- 4آل عمران به "عزیز ذو انتقام" نامیده شده است. « إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ»  همچنین سه باردر آیات: 22سجده- 41ذخرف و 16 دخان « إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ » و تعابیر مشابه بکار رفته است

وی پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی را براساس ماده 51 منشور ملل متحد کاری قانونی خواند و گفت: باید از نیروهای مسلح تشکر کرد بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکنی دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران اسلامی وعده دادند و به آن عمل کردند، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح طبق آنچه وعده داده بودند پاسخی کوبنده تر از عملیات وعده صادق یک به رژیم کودک کش صهیونیستی دادند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: همچنین نیروهای مسلح هشدار دادند که اگر صهیونیست ها بخواهند مجددا شیطنت کنند، پاسخ کوبنده تر خواهند گرفت.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه مردم ما باید در صحنه جهاد آماده باشند، اظهار داشت: الحمدلله نیروهای مسلح که فرزندان این ملت اند آماده هستند.  همانگونه که در خطبه 91 امیرالمومنین (ع) می فرمایند «المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاة فی مَوتِکم قاهِرین» زندگی با جهاد معنا پیدا می کند؛ مرگ در زندگی توام با شکست است و زندگی جاویدان در مرگ پیروزمندانه.

پاسخ کوبنده نیروهای مسلح ایران به رژیم صهیونیستی کاری قرآنی و قانونی بود

عضو فقهای شورای نگهبان با انتقاد صریح از مواضع دولت ها و مقامات غربی در قبال پاسخ کاملا مشروع و قانونی جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب اسرائیل تاکید کرد: کشورهای غربی همچون: فرانسه، انگلیس و بسیاری از همپیاله های شان، عملیات قهرمانانه جمهوری اسلامی را محکوم کردند، همین محکومیت گویای آن است که اینان بویی از انسانیت نبرده اند.

عضو مجلس مجلس خبرگان رهبری افزود: رژیم صهیونیستی اطفال شیرخوار را به خاک و خون کشید، بیش از چهل هزار انسان را به شهادت رساندند، اما این جنایت کاران، جنایات صهیونیست ها را محکوم نکردند و در مقابل عمل کاملا قانونی ایران را محکوم می کنند؛ از اینجاست کلام مولا که می فرمایند «بَرَزَ الإِيمانُ كُلُّهُ إلَى الشِّركِ كُلِّهِ» را می فهمیم. تمام دین و تمام آیین، به مصاف با مشرکان آمده است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) به اهمیت جهاد و آمادگی در برابر دشمنان پرداخت و ابراز کرد: رسول خدا (ص) فرمودند «مَنْ لَمْ يَغْزُ وَلَمْ يُحَدِّثْ نَفْسَهُ بالغزو، مَاتَ عَلَی شُعْبَةٍ مِن النِفَاقٍ» کسی که نجنگد یا آماده جنگیدن نباشد بر شعبه ای از نفاق مرده است، نفاق در مقابل آن ایمان است، ایمان می گوید یا جنگیدن یا آمادگی برای جهاد، لذا نقطه مقابلش نفاق است، یعنی نجنگیدن آنجا که باید جنگید و یا آماده نبودن.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرگزاری رسا، پیام حوزه، مراجع و اساتید و علما به نیروهای مسلح را پیام استقامت دانست و ضمن قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های آنان، تصریح کرد: پیامی که روز یکشنبه در تجمع بسیار بزرگ و باشکوه حوزویان در فیضیه و دارالشفا مخابره شد، پیام استقامت، خستگی ناپذیری در این صحنه است، هیچ راهی جز مقاومت باقی نمانده و ان شاءلله مقاومت همچون همیشه حرف اول را می‌زند.

ارسال نظرات