۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۶۷۲۷
لاریجانی در توقفی کوتاه در فرودگاه زاهدان:

دستگیری ریگی پیام روشنی به آمریکا داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی در بازگشت از سفر ژاپن در توقفی کوتاه در فرودگاه زاهدان با تبریک هفته وحدت، گفت: در شرایط فعلی که گرایشی پر نیرنگ برای تفرقه بین فرق اسلامی وجود دارد، تجمیع نیروی عظیم مسلمانان و وحدت آنها نوعی به خودیابی است .
دکتر علي لاريجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه صبح یکشنبه در بازگشت از سفر ژاپن در توقفی کوتاه در فرودگاه زاهدان در جمع خبرنگاران، با تبریک هفته وحدت به همه مسلمانان به ویژه مردم سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: این هفته منشأ وحدت، دوستی و برادری برای همه مسلمانان و ملت شریف ایران است .

وی، افزود: پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) مظهر وحدت برای تمام بشریت است چون آیین ایشان کامل و مطابق با خطرات بشری است و چنگ زدن به این آیین و مکتب حیات بخش اسلام تجلی و تحقق همه خواسته های فطری بشر و حلقه وحدت عموم مسلمانان است .

لاریجانی، تصریح کرد: در شرایط فعلی که گرایشی پر نیرنگ برای تفرقه بین فرق اسلامی وجود دارد، تجمیع نیروی عظیم مسلمانان و وحدت آنها نوعی به خودیابی است و مسلمانان باید از این زمان و موقعیت استفاده لازم را ببرند .

رییس مجلس شورای اسلامی، همچنین با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی، اظهار داشت: دستگیری این شرور از چند جهت حائز اهمیت است، از آنجایی که این گروهک در فضای همسایگان تلاشهایی را انجام می داد نوعی کار ایذایی بود ولی حامیان این افراد شرور بدانند که در مقابل اراده ملت ایران اینگونه کارهای ایذایی پاسخی خیلی دقیق و محکم خواهد داشت .

علی لاریجانی، تصریح کرد: این دستگیری پیام روشنی به آمریکا داشت و اینکه آمریکایی ها در صحنه مقابله با جمهوری اسلامی ایران به این امور که شأنی ندارد تمسک می جویند و از این افراد و این گروهک ها استفاده می کنند و به مردم و افراد خدمت گذار لطمه بزنند کاری کور و برای آنها صدمه آور است.

وی، گفت: بعضی از کشورهای منطقه هم باید حواسشان جمع باشد؛ زیرا ما اطلاعات کافی از رفتارهای آنان داریم و اینکه چگونه از این افراد تروریست استفاده می کنند، استفاده از این روشها برای همه مقدور است .این کشورها نباید پول مسلمین را خرج اینگونه مسائل و افرادی آدم کش کنند و آنها را در منطقه برجسته و به جان مردم بیاندارند .

لاریجانی تأکید داشت: دستگیری عبدالمالک ریگی توسط نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران حاوی تمامی این پیام ها بود .

وی با قدردانی از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در دستگیری عبدالمالک ریگی شرور و تروریست معروف شرق کشور، اظهار داشت: این گروهک در قبال عظمت کارهای جمهوری اسلامی جایگاه کوچک و نازلی دارد و در شرایطی که آمریکایی ها از لحاظ امنیتی به دنبال تخریب جمهوری اسلامی ایران بودند این گروهک را از مدتها پیش به استخدام خود درآورند تا به مردم استان سیستان و بلوچستان ضربه بزنند .

گفتنی است، رییس مجلس و هیئت همراه پس از توقف سه ساعته در فرودگاه زاهدان، این شهر را به مقصد تهران ترک کرد ./940/پ202/ص
ارسال نظرات