۱۵ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۷۷۲۴۰۲
توصیه های کلیدی معاون تبلیغ حوزه‌ به مسئولان هنر و تبلیغ؛

تبلیغ باید مردمی باشد/ضرورت رعایت اصول تبلیغ نوین از سوی مسئولان

تبلیغ باید مردمی باشد/ضرورت رعایت اصول تبلیغ نوین از سوی مسئولان
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور نکات کلیدی را برای تقویت فعالیت‌های هنر و تبلیغ نوین مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در مراسم افتتاحیه همایش آموزشی توجیهی مسئولین هنر و تبلیغ نوین مدیریت های استانی حوزه های علمیه که صبح امروز در مرکز آموزشی کرامت برگزار شد، با اشاره به موانع موجود در پیمودن مسیر در پیش روی انسان ها با اشاره به حدیثی از امام هادی علیه السلام اظهار داشت: حضرت هادی علیه السلام می فرماید حسد نیکی های انسان را نابود می کند و آن را نمی توان به راحتی نابود کرد؛ البته کینه، غیر از غبطه خوردن است که کار پسندیده و نیکو است.

وی افزود: به فرموده امام هادی علیه السلام تکبر نیز یکی از موانع در پیش روی انسان ها است و انسان باید از آن دوری کند؛ چراکه امروز این مسئله مورد ابتلای بسیاری از افراد است که مانع جدی برای پیمودن مسیر و انجام مسئولیت ها به وجود می آورد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت هنر و رسانه و بهره مندی از آن در عرصه تبلیغ، فعالیت های هنری و تبلیغ نوین را یکی از خصوصیات مسئولین هنر و تبلیغ نوین عنوان و تاکید کرد: مسئولین هنری و تبلیغ نوین حوزه های علمیه نباید از اهمیت هنر و تبلیغ نوین غافل باشند و به استهزاء و تمسخر افراد در این عرصه توجه کنند.

وی افزود: الحمدلله گام های موثری در عرصه هنر و تبلیغ نوین در حوزه علمیه برداشته شده و ادامه خواهد داشت اما باید همه تلاش کنیم تا مسئله هنر و تبلیغ نوین را در کشور سامان داده و با استفاده از ظرفیت های هنری طلاب، فعالیت های موثر و مهمی را در این عرصه به منصه ظهور برسانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری تاکید کرد: تبلیغ در عصر حاضر اگر هنرمندانه نباشد، نمی تواند تأثیرگذاری در جامعه داشته باشد. باید با شناسایی اهمیت ها و اولویت های عرصه تبلیغ نوین، اقدامات موثر و تاثیرگذاری در این زمینه برداشته شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت اصول تبلیغ نوین از سوی مسئولین هنر و تبلیغ نوین مدیریت های استانی حوزه های علمیه تاکید کرد: باید اصول تبلیغ نوین مورد توجه مسئولین هنر و تبلیغ نوین مدیریت های استانی حوزه های علمیه باشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی اصول تبلیغ نوین را بیان فرمودند که یکی از آن اصول، مخاطب شناسی است و باید به این مسئله توجه شده و متناسب با مخاطبان، تبلیغات شکل گرفته و انجام شود.

وی بیان داشت: تبلیغ باید جهادی بوده و روبه روی دشمنان باشد و باید تبلیغ خود را از مرحله تدافعی به مرحله هجومی ارتقاء داده و به مواضع اصولی دشمنان حمله کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری اثرگذاری را از ملزومات تبلیغ نوین و هنر عنوان و تاکید کرد: باید تولیدات خوب شکل گرفته در عرصه تبلیغ نوین با انتشار مناسب تولیداتِ تولید شده، اثرگذاری موثری داشته باشند. 

وی مشورت و استفاده از خرد جمعی را امری لازم و مهم عنوان کرد و اظهار داشت: نباید از مشورت با دیگران و استفاده از ظرفیت خردجمعی در عرصه تبلیغ نوین غفلت شود.

استاد ملانوری افزود: باید تبلیغ، مردمی شود و مسئولین هنر و تبلیغ نوین حوزه های علمیه در فعالیت های سازمانی، حساب و کتاب ها و مسائل مالی خود را شفاف، روشن و مستند کرده و از دچار شدن به آسیب های ناشی از شفاف نبودن حساب ها دوری کنند.

ارسال نظرات