۲۰ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۷۸۳۷۵
معاون آموزش حوزه علمیه قم خبر داد؛

پاسخگویی معاونت آموزش حوزه علمیه قم به بیش از ۳۴ هزار درخواست در پیشخوان مجازی

پاسخگویی معاونت آموزش حوزه علمیه قم به بیش از ۳۴ هزار درخواست در پیشخوان مجازی
حجت الاسلام والمسلمین همتیان از دریافت و پاسخگویی به ۳۴ هزار و ۷۹۴ درخواست از  سوی اساتید و طلاب در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

در عصر دیجیتال، سرعت و دقت در ارتباطات اداری نقشی تعیین کننده در بهبود کیفیت خدمات آموزشی و مدیریتی دارد. پیشخوان مجازی حوزه های علمیه به عنوان پلی بین طلاب، اساتید و مسئولان معاونت آموزش حوزه علمیه قم، فرصتی برای سرعت هر چه بیشتر در خدمات، شفافیت و ارتقای نظام آموزشی است. بنابراین، پاسخگویی به موقع و کارآمد به درخواست های مطرحشده در این سامانه، امری ضروری و انکارناپذیر است.

در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان معاون آموزش حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی از پاسخگویی معاونت آموزش حوزه علمیه قم به بیش از ۳۴ هزار درخواست در پیشخوان مجازی خبر داد و اظهار داشت: آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه مکرراً در جلسات مختلف با تأکید بر لزوم توسعه خدمات الکترونیک، خواستار پاسخگویی سریع و غیرحضوری به درخواست‌های طلاب و اساتید شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، با همت عوامل و همکاران معاونت آموزش حوزه علمیه قم در سال ۱۴۰۳ با تمرکز بر پیشخوان مجازی، موفق به ثبت و رسیدگی به 34 هزار و 794 درخواست از سوی اساتید و طلاب گردید.  

جزئیات درخواست‌های سال ۱۴۰۳ 

بر اساس آمار ارائه‌شده، بیشترین درخواست‌های ثبت‌شده در سامانه پیشخوان مجازی به شرح زیر است:  

انتخاب درس: ۶,۲۷۶ درخواست  
مدارج علمی: ۵,۰۴۲ درخواست  
امتحانات کتبی: ۴,۰۲۹ درخواست  
کمیسیون آموزش: ۲,۷۱۹ درخواست  
امتحانات شفاهی: ۲,۵۳۴ درخواست  
انتقالات و وضعیت تحصیلی: ۲,۲۶۱ درخواست  

پاسخگویی در کمتر از ۴۸ ساعت در سال جدید 

معاون آموزش حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه‌های جدید این معاونت، اعلام کرد: اکثر درخواست‌های طلاب و اساتید از طریق پیشخوان مجازی قابل پیگیری است و بنده و همه همکاران در معاونت آموزش حوزه علمیه قم تلاش می‌کنیم در سال جدید، پاسخ‌ها حداکثر ظرف ۴۸ ساعت ارائه شود. 

وی همچنین افزود: افزایش دقت در پاسخ‌دهی و کاهش ارجاعات غیرضروری از اولویت‌های اصلی معاونت آموزش است تا خدمات با کیفیت‌تری به جامعه حوزوی ارائه گردد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان در پایان گفت: این اقدامات در راستای دیجیتالی‌سازی فرآیندهای اداری و کاهش مراجعات حضوری انجام شده است تا طلاب و اساتید بتوانند با سهولت بیشتری به امور تحصیلی خود رسیدگی کنند. انتظار می‌رود با افزایش گستره پوشش خدمات پیشخوان مجازی، شاهد بهبود بیشتر این روند در سال‌های آینده باشیم.

ارسال نظرات