۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۸۰۰۶
با گذشت یک سال؛

50 درصد از ساخت حوزه علمیه جامع رشت پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد نماز جمعه رشت، با بیان این که کلنگ ساخت حوزه علمیه جامع رشت سال گذشته با حضور دبیر شورای نگهبان در رشت به زمین زده شد، گفت: این حوزه در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
50 درصد از ساخت حوزه علمیه جامع رشت پایان یافت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، مهدی مجرد، مسؤول ستاد اقامه نماز رشت و مدیر اجرایی پرژه ساخت حوزه علمیه جامع گیلان، امروز در جلسه مشورتی ستاد برگزاری نماز جمعه با بیان این که کلنگ ساخت  حوزه علمیه جامع رشت سال گذشته با حضور دبیر شورای نگهبان در رشت به زمین زده شد، گفت: این حوزه در حال حاضر پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 وی با بیان این که این حوزه علمیه در زمین 21 هکتاری و با مساحت 25 هزار متر مربع در چهار طبقه ساخته می‌شود، افزود: حوزه علمیه جامع امیرالمؤمنین(ع) رشت بزرگ‌ترین حوزه علمیه در خاورمیانه است.

مجرد از گنجایش یک هزار و 600 طلبه در حوزه علمیه در حال ساخت رشت خبر داد و بیان داشت: با احداث این حوزه علمیه طلاب حوزه قفقاز و آسیای میانه جذب آن خواهند شد.

مسؤول ستاد نماز جمعه رشت میزان توجه دولت کنونی به مباحث دینی را مناسب ارزیابی کرد و بیان داشت: میزان توجه دولت نهم و دهم به توسعه و گسترش فعالیت ستادهای نماز جمعه و حوزه های علمیه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

مجرد در ادامه با اشاره به ساخت مجتمع تجاری پردیس در رشت گفت: این مجتمع تجاری که کاربری تجاری، اقتصادی، فرهنگی و تفریحی دارد می‌تواند تامین‌کننده منابع مالی برای حوزه علمیه در حال ساخت و نیز ستاد نماز جمعه این شهر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دیدار مردم گیلان با ایشان در سال جدید از تشکیل ستاد ملاقات برای برنامه ریزی مناسب در این خصوص خبر داد./950/پ202/س
ارسال نظرات