۱۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۸۴۶۲
16 فروردین ماه؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله ابن‌الرضا در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت‌الله ابن‌الرضا خوانساری از علمای اصفهان با حضور علما و شخصیت‌های حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
آيت الله حاج سيد محمدعلي ابن الرضا خوانساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت الله حاج سید محمد علی ابن الرضا خوانساری از علمای اصفهان با حضور علما، روحانیان، شخصیت‌های حوزوی و اقشار مختلف مردم در قم برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، این مراسم دوشنبه، 16 فروردین ماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم با حضور شخصیت‌های مختلف علمی و حوزوی برگزار خواهد شد.

همچنین مجلس بزرگداشتی صبح و عصر امروز با حضور مسؤولان و مدیران مختلف خوانسار در حسینیه ابن‌الرضا خوانسار برگزار می‌شود.

گفتنی است، آیت الله حاج سید محمد علی ابن الرضا خوانساری در خاندانی مشهور به علم، تقوی و فقاهت در سال 1293 هجری شمسی چشم به جهان گشود و مقدمات علمی و حوزوی را نزد علمای خوانسار به ویژه والد معظمش مرحوم آیت الله حاج میرزا محمود ابن الرضا و اخوی مکرمش گذراند و برای تکمیل مبانی علمی و نظری خویش رهسپار قم شد.

این عالم ربانی دروس سطح عالی حوزوی را نزد حضرات آیات حاج سید محمد تقی خوانساری، حاج سید محمدرضا گلپایگانی، سید شهاب الدین مرعشی نجفی و حاج میرزا خلیل کمره‏ای فرا گرفت و خارج فقه و اصول را در محضر مؤسس حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری تحصیل کرد .

پس از تکمیل مبانی علمی خود مراجعت به وطن را وظیفه شرعی خود تشخیص داد و در این راستا به خدمات علمی چشمگیری چون تدریس معارف دینی و دروس حوزوی و تاسیس حوزه علمیه و مراکز خدماتی موفق گردید.

این شخصیت عظیم الشأن که عمری را به پاکی و دیانت سپری کرد و در تعظیم شعائر الهی خصوصا عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام اهتمام ویژه داشت در غروب سه شنبه 10 فروردین ماه به اجداد طاهرینش ملحق و دوازدهم فروردین ماه در کنار پدربزرگوارشان به خاک سپرده شد./917/پ202/ص

ارسال نظرات