۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۹۰۳۴
شیخ نعیم قاسم:

ملت ایران با شعار نه شرقی نه غربی در برابر تهدیدهای هسته ای می ایستد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم، با بیان اینکه امام خمینی شعار نه شرقی نه غربی را به عنوان مساله ای اساسی در سیاست خارجه ایران مطرح کردند، تاکید کرد: ملت ایران با تمسک به همین شعار در برابر تهدیدهای هسته ای می ایستد.
شيخ نعيم قاسم


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسم سی امین سالگرد شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر گرامی ایشان در مجمع قائم شهر بیروت با تجلیل از نقش موثر و فعال وی در جنبش فکری ـ فرهنگی و مبارزه با اندیشه های وارداتی و غنی سازی اندیشه اسلامی، گفت: شهید صدر کسی بود که از انقلاب اسلامی ایران حمایت کرد و جمله مشهورش را بیان داشت که در امام خمینی(ره) ذوب شوید همانگونه که او در اسلام ذوب شده است.

شیخ نعیم قاسم سپس به اوضاع منطقه پرداخت، گفت: آمریکا دولتی ظالم و استعماری است و تک تک اقدام هایش در سال های اخیر ضرر و زیان های بی شماری علیه منطقه به همراه داشته است، چه در خصوص مساله فلسطین و حمایت مطلق از اسراییل و چه با حمله به افغانستان و عراق و تشویق اسراییل به حمله علیه لبنان در سال 2006 به منطقه.

وی با اشاره به تلاش کنونی آمریکا برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص پرونده هسته ای، افزود: تمام اقدام ها و تصمیم های دولت آمریکا موذیانه و بر مبنایی نادرست صورت می گیرد. آمریکا بر چه مبنایی همواره ایران را به ارائه مدارکی مبنی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش فرا می خواند در حالی که همه می دانند متهم بی گناه است تا زمانی که مدرکی علیه او در دست باشد، آیا آمریکایی ها مدرکی علیه ایران در دست دارند؟

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه تنها بهانه آنها برای اعمال فشار علیه ایران و برنامه صلح آمیز هسته ای آن، اطمینان نداشتن آنها از نظامی نبودن این برنامه هاست، گفت: اگر ایران صد ها دلیل در مورد صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود ارایه کند جهان ظالم قانع نخواهد شد؛ چراکه تصمیمی سیاسی برای محاصره ایران گرفته ند و هدف آنان آنچنان که جرج بوش، رییس جمهور پیشین آمریکا اعتراف کرد جلوگیری از دستیابی ایران به تکنولوژی و دانش هسته ای است.

وی با اظهار اینکه ایران اکنون صاحب دانش و فناوری هسته ای است و در حال تولید تکنولوژی هسته ای صلح آمیز است، این فناوری را حق مسلم ایران دانست و گفت: چرا اسراییل باید دارای 200 تا 400 کلاهک هسته ای باشد در حالی که هیچ عهدنامه هسته ای را نپذیرفته و تحت حمایت کشورهای غربی و اروپایی است؟

معاون دبیرکل حزب الله با ابراز خوشبختی از ناتوانی دشمنان و ناکامی آنها در مقابله با ایران، گفت: حضرت امام خمینی(ره) شعار "نه شرقی و نه غربی" را تثبیت کردند و ملت جوان، شجاع، مومن و توانمند ایران به آن جامه عمل پوشاندند و با استفاده از همین شعار در برابر تهدیدها می ایستند.

گفتنی است که سید محمدباقر صدر در 10 اسفند 1313 (برابر 25 ذی‌القعده 1353) در شهر کاظمین دیده به جهان گشود.ایشان به علت مبارزاتش با حکومت بعثی عراق و همچنین حمایت بی‌دریغ از حرکت امام راحل و انقلاب اسلامی ایران بارها توسط رژیم عراق دستگیر و زندانی و شکنجه شد.در آخرین مرحله بعثی‌های عراقی امام صدر را در خانه خود زندانی و از رفت و آمد مردم به خانه او به طور جدی جلوگیری کردند. ماه ها وضع به همین منوال گذشت تا اینکه سرانجام در تاریخ 16 فروردین 1359 او را دستگیر کردند و به بغداد بردند و پس از شکنجه های فراوان در تاریخ 19 فروردین 1359 محمدباقر و خواهرش بنت الهدی را به شهادت رساندند./981

ارسال نظرات