۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۸۱۵۵۱
امام جمعه قم:

بدون التزام به ولایت فقیه، نمی توان ادعای ولایت پذیری امام زمان کرد/ غرب در صدد مخدوش کردن مساله مهدویت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، ادعای ولایت پذیری امام عصر(عج) را بدون التزام به ولایت فقیه غیر قابل پذیرش دانست و تاکید کرد: آزمون ولایت پذیری و تبعیت از ولایت بسیار سخت است، عده زیادی از افراد در زبان ادعای ولایت پذیری می کنند، اما وقتی نوبت به مرحله عمل می رسد، ریزش ها شروع می شود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با تبریک میلاد امام زمان(عج) و گرامیداشت نیمه شعبان اظهار داشت: مباحث مربوط به مهدویت، مسائلی خیالی و زاده توهمات نیست، بلکه در کتاب های تاریخی معتبر، به زمان ولادت و غیبت آن امام معصوم نیز اشاره شده است.

وی با بیان اینکه غربی ها به ویژه آمریکایی ها در تلاش هستند به همه ثابت کنند که منجی حقیقی مخصوص آنها است تاکید کرد: آنها می خواهند با مهدی سازی، مساله مهم و اصیل مهدویت را مخدوش و مصادره به مطلوب کنند و با این کار قصد دارند امام زمان (عج) را تروریست و خشونت طلب معرفی کنند.

امام جمعه قم، خواستار هوشیاری در برابر فرقه های خرافی و جریانات منحرف در مساله مهدویت شد و گفت: آمریکا و غرب امروز با صرف هزینه های گزاف، در صدد ساخت و تولید فیلم ها و برنامه هایی است که بتواند از این طریق اهداف و نقشه های شوم خود را عملی کند و افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، مکر و حیله دشمنان را در برابر مشیت و اراده الهی بی اثر خواند و تاکید کرد: گرچه آنها با مکر و حیله می خواهند نقشه های خود را پیاده کنند، اما خداوند تبارک و تعالی با ظهور امام عصر(عج) عدل و داد را بر جهان مستولی و ظلم و ستم را را ریشه خواهد کرد.

خطیب جمعه قم، با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه هر کس برای ظهور امام زمان(عج) زمان تعیین کند دروغگو است، از اینکه عده ای بی پروا و گستاخانه برای ظهور آن حضرت زمان تعیین می کنند ابراز تاسف کرد.

وی با بیان اینکه تحقق وعده الهی ظهور منجی در تمامی کتب ادیان آسمانی تصریح شده است اظهار داشت: باید به جای تعیین زمان ظهور حضرت حجت(ع)، خود را برای ظهور آن حضرت آماده و وظایف منتظر واقعی را در خود ایجاد کنیم و مسائل فرهنگی را در جامعه ترویج نماییم.

امام جمعه موقت قم، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران شعبه ای از حکومت امام زمان (عج) است تاکید کرد: به عقیده من، استقرار انقلاب اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه، آزمونی است که همه مردم در آن امتحان می شوند.

وی با اشاره به اهمیت مساله ولایت فقیه در نظام اسلامی تصریح کرد: مهمترین آزمون ما در چنین شرایطی، اعتقاد به ولایت فقیه در فکر و عمل است؛ زیرا ولایت فقیه، ادامه حرکت حضرت حجت(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: آزمون ولایت پذیری و تبعیت از ولایت بسیار سخت است، عده زیادی از افراد در زبان ادعای ولایت پذیری می کنند، اما وقتی نوبت به مرحله عمل می رسد، ریزش ها شروع می شود، این موضوع در تاریخ طولانی دین مبین اسلام نیز سابقه ای دیرینه دارد.

وی با اشاره به روایاتی خاطرنشان کرد: ولی فقیه در عصر غیبت، نماینده و جانشین حضرت صاحب الامر(عج) است و بدون التزام به ولایت فقیه، فردی نمی تواند ادعای ولایت پذیری حضرت حجت ابن الحسن(ع) را بکند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی  در ادامه به آسیب های تهدید کننده مساله غیبت اشاره کرد و گفت: برخی ها ادعا می کنند که می توانند واسطه بین مردم و امام مهدی(عج) باشند، این مساله در روایات اسلامی و آموزه های دینی مرودود و محکوم شده است؛ در احادیث و روایات به تشرف اشاره شده و در تاریخ هم موارد آن ذکر شده است، اما باب بودن و واسطه قرار گرفتن امری دروغ است که سوء استفاده هایی را به دنبال دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، روحیات خاص و ویژه جوانان را متذکر شد و ابراز داشت: فرد جوان هراسی از شکست ندارد و البته با توجه به شیوع وسایل ارتباطی از قبیل اینترنت و ماهواره ممکن است آفات و تهدیداتی نسل جوان را تهدید کند که باید خانواده ها و مسؤولان مراقب جوانان باشند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات