۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۸۲۶۲۱
حجت الاسلام ذوعلم:

توسعه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش دستاوردهای فراوانی دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، با تاکید بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ها و تعاملات حوزه و آموزش و پرورش، توسعه این همکاری ها را در بهبود نظام تعلیم و تربیت کشور مؤثر عنوان کرد.
حجت الاسلام علي ذوعلم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ذوعلم، دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، روز پنج شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین هم اندیشی دبیران استانی ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه که در شهر قم برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران، فعالیت ها، اقدامات و برنامه های این ستاد را تشریح کرد.

وی اجرای طرح های بصیرت و ولایت، طرح بعثت تا ظهور و طرح ارتقا بصیرت فرهنگیان را از جمله اقدامات این ستاد برشمرد و گفت: این فعالیت های به همت کمیته های ستادی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش انجام شد و خوشبختانه نتایج بسیار خوبی نیز به دنبال داشت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش از تاسیس و راه اندازی مدارس وابسته به حوزه های علمیه در آینده نزدیک خبر داد و ابراز داشت: کارهای مطالعاتی و مقدماتی این طرح انجام شده است و درصدد شروع و آغاز اجرای این طرح از شهرهایی که امکانات و مدارس علمیه قوی تری دارند هستیم.

حجت الاسلام ذوعلم، بحث و بررسی برنامه های کلان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و همچنین هم اندیشی اعضای ستاد و دبیران ستادی را از جمله اهداف برگزای چهارمین هم اندیشی دبیران استانی ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برشمرد.

وی بررسی طرح های و برنامه های آینده کمیته های استانی ستاد همکاری ها را از دیگر اهداف برگزاری این هم اندیشی عنوان و تصریح کرد: این هم اندیشی به مدت سه روز از دوازدهم مردادماه در تهران آغاز و مراسم اختتامیه آن نیز در شهر مقدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام ذوعلم ادامه داد: 22عنوان برنامه کلان برای ساماندهی و برنامه ریزی بهتر فعالیت های ستاد همکاری ها تدوین شده است و سعی داریم این برنامه ها را با استفاده از ظرفیت کارشناسی حوزه و آموزش و پرورش به خوبی اجرا کنیم.

وی توسعه و گسترش همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را ضروری توصیف کرد و گفت: تحقق این مهم افزون بر دستاوردهایی که نصیب حوزه و آموزش و پرورش خواهد کرد، در بهبود و اصلاح نظام تعلیم و تربیت کشور نیز مؤثر خواهد بود.

دبیر ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، حوزه و آموزش پرورش را از جمله مهم ترین نهادها در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: به هر میزان تعامل و هماهنگی این دو نهاد بیشتر باشد، برکات و دستاوردهای آن نیز در حوزه های مختلف بیشتر خواهد شود.

وی افزود: در حوزه های علمیه و مراکز وابسته به این نهاد مهم علمی و فرهنگی، ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری نهفته است که می توان با برنامه ریزی مناسب از ظرفیت های آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات