۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۸۳۳۶۳
مدیرکل اوقاف خراسان رضوی:

اذان اسلحه ای برای مقابله با استکبار و استبداد است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی اذان به اسلحه ای برای تقویت و استحکام خاکریز های ما در مقابل دشمن درهشت سال دفاع مقدس تبدیل شد، اظهار داشت: اذان از گذشته تا به امروز همانند اسلحه ای با کفر و استکبار مقابله کرده است.
اذان اسلحه ای برای مقابله با استکبار و استبداد است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات «اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآنی» اداره کل اوقاف وامور خیریه استان خراسان رضوی، روز گذشته در تالار همایش های امام زدگان سید یاسروسید ناصر طرقبه، بیان داشت: از آغاز زندگی در دنیا تا پایان عمر مسأله انتخاب میدان زندگی مطرح است، که انسان میدان زندگی خود را الهی و یاغیر الهی انتخاب کند؛ به عبرات دیگر در میدانی زنگی کند که مبتنی بر ارزش های اسلامی و یا بر مبانا و ارزش های غیر الهی و غیر اسلامی باشد.

وی در ادامه بیان داشت: زندگی افراد غیر معصوم بدون ترید دارای خطا و اشتباهاتی است که اگر بخواهد اشتباهات و گناهان او به طریقی جبران و کم شود باید راه اسلامی و ارزش های الهی را برگزیند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی با طرح این سوال که ویژگی زندگی الهی چیست، تصریح کرد: زندگی در میدان الهی و ولایت اهل بیت از حد بالای معارف و اعتقادات عمیق برخوردار است در صورتی که زندگی امروز بشر با مسائل غیر الهی همراه است. انسان نمی تواند به همه ارزش های دینی و اسلامی بی تفاوت باشد ولی در هنگام وداع از دنیا امید به رحمت و مغفرت خدا داشته باشد.

وی ادامه داد: معارف الهی برای لحظه لحظه زندگی بشریت پیام ونکته دارد و انسان برای رسیدن به ارزش های والای الهی، باید در میدان الهی ولایت اهل بیت زندگی خود را قرار دهد. اما جامعه امروز ما در اقیانوس معارف الهی واسلامی زندگی می کند در حالی که عمق و گسترش فرهنگ قرآن را احساس نمی کند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد اشاره کرد: اذان از گذشته(زمان رژیم پهلوی) تا به امروز همانند اسلحه ای با کفر واستکبار مقابله کرده است؛ و به برکت انقلاب اسلامی اذان به اسلحه ای برای تقویت و استحکام خاکریز های ما در مقابل دشمن درهشت سال دفاع مقدس تبدیل شد و باعث شد امروز مؤذنان به عنوان چهره های ملی و کشوری شناخته شوند./968/پ202/ص


ارسال نظرات