۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۶
کد خبر: ۸۳۹۹۶
استاندار خوزستان:

فضای ولایی حاکم بر دانشگاه ها مدیون حضور روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان فضای ولایی حاکم بر مراکز فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را مدیون حضور روحانیت در پوشش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانست.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی استاندار خوزستان روز گذشته در آیین معارفه حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی به عنوان مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، اظهارداشت: فضای ولایی حاکم بر مراکز فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مدیون حضور روحانیت در پوشش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هاست.

وی افزود: در مدت همکاری حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی با نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، این نهاد موفق شد طرح‌های جدیدی را برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها اجرا کند تا جوانان ارزشمند ولایی در دانشگاه‌‌ها به عنوان پتانسیل توانمند در نظام جمهوری اسلامی فعالیت‌کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به اتفاقات پس از انتخابات و فضایی که دشمن در کشور به وجود آورد، خاطر نشان کرد: این جریان ها سبب شد تا اثر بخشی و تأثیر گذاری این نهاد در دانشگاه بیشتر شناخته شود؛ از این رو مجموعه استانداری خوزستان از هیچ تلاشی برای تقویت این نهاد فرو گذار نمی‌کند.

وی اجرای طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه‌ها را نشان‌دهنده تدبر و تفکر متعالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانست و ابراز داشت: استان خوزستان یکی از استان‌های مهم کشور با بیش از 20 هزار دانشجو است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی و فضای سیاسی و امنیتی ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین اجرای چنین برنامه هایی جهت گسترش فعالیت های دینی، معرفتی و فرهنگی در مجموعه دانشگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استاندار خوزستان گفت: هرچه بیشتر پیش می‌رویم، جایگاه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از جهت نیاز و اثرگذاری حساس‌تر می‌شود؛ از این رو باید این نهاد هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی تقویت شود.

وی در پایان از زحمات 14 ساله حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، به عنوان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تشکر کرد و گفت: زحمات ایشان و تسلط وی به امور جوانان و فضای مثبتی که در دانشگاه‌ها به وجود آورده‌اند، جای تشکر دارد./945/پ202/ص

ارسال نظرات