۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۸۴۱۵۴
امام جمعه موقت اهواز:

ماه رمضان فرصتی جهت نیل به تقوای سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز، خودخواهی، دوری از انصاف و واقعیت ها را از جمله خطرات موجود در صحنه های سیاسی دانست و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی جهت مقابله با رذایل اخلاقی و نیل به تقوای سیاسی است.
حجت الاسلام حسن زاده
امام جمعه موقت اهواز
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای رسیدن به تقوا، به ویژه تقوای سیاسی خواند و اظهار داشت: با فرصت هایی که خداوند متعال در این ماه پر برکت ایجاد کرده و با عمل به دستورات تعالیم اسلامی، انسان می تواند به تقوا دست یابد.

وی با بیان این که یکی از وظایف مسلمانان حضور در صحنه های اجتماعی و سیاسی است که باید آگاهانه، مسؤولانه و همراه با اخلاق و تقوا باشد ابراز داشت: البته در مسائل سیاسی کمین گاه بسیار سختی برای شیطان وجود دارد که انسان ها را تهدید می کند.

امام جمعه موقت اهواز، خود خواهی، دوری از انصاف و واقعیت ها را از جمله خطرات موجود در صحنه های سیاسی دانست و بیان داشت: تنها عاملی که انسان را از این خطرات مصون می دارد، رعایت تقوا و اخلاق است که اگر خداوند متعال را حاضر و ناظر اعمال ببینیم، می توانیم خود را از خطرات موجود، مصون نگه داریم؛ از این رو ماه مبارک رمضان فرصتی جهت رسیدن به تقوای سیاسی است.

وی با اشاره به سیره سیاسی ائمه اطهار(ع) گفت: سیره امامان معصوم(ع) بیانگر رعایت تقوا در تمامی صحنه های سیاسی است که هرگز برای رسیدن به هدف خود از ابزار نادرستی مانند مکر، حیله و فریب استفاده نمی کردند که مثال روشن و مبین آن رعایت تقوا و راستگویی در دوران حکومتی امام علی(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در ادامه به سیاست شخصیت های سیاسی جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران که بر اساس دین مبین اسلام اداره می شود، انتظار از شخصیت های سیاسی، رسانه ها، مطبوعات نسبت به رعایت اخلاق سیاسی بسیار بیشتر از وضع موجود است./945 /پ202/ص
ارسال نظرات