۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۸۵۹۵۷

مراسم بزرگداشت سالگرد آیت الله مدنی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان مراسم، سالگرد شهادت دومین شهید محراب در مسجد مقبره تبریز برگزار شد.
شهيد آيت الله مدني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، مراسم بزرگداشت شهدای 17 شهریور، سالگرد شهادت دومین شهید محراب و ارتحال آیت الله طالقانی امروز در مسجد مقبره تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به درجات عرفانی و اخلاقی آیت الله مدنی اظهار داشت: به گفته امام راحل، آن عالم کجاهد با شهادت مظلومانه خود ضدانقلاب و منافقین را منزوی کرد.

حجت الاسلام نوبری ادامه داد: آن روحانی الهی عمری را در تهذیب نفس و در راه حق علیه باطل سپری کرد، چنانکه مرحوم آیت الله بنی فضل می گفت؛ من اینگونه می پنداشتم که که خداوند نفسی در آیت الله مدنی قرار نداده است.

وی با اشاره به مبارزات قبل از انقلاب آیت الله مدنی گفت: رژیم پهلوی با مشاهده تحرکات تاثیرگذار شهید مدنی با انتشار شب نامه هایی درصدد ترور شخصیت آن عارف بالله برآمد.

حجت الاسلام نوبری با بیان اینکه اندیشه شهید مدنی حمایت از ولایت و رهبری بود، گفت: به اذعان رزمندگان هرگاه در جبهه ها نیازی به حضور معنوی آیت الله مدنی بود، تنها یک تماس با ایشان کافی بود.

وی با تاکید بر اینکه اسلام و شریعت به سادگی دست ما نرسیده است، گفت: مجاهدت علمای اعلام و شهدای انقلاب اسلامی، زمینه ساز پیروزی خون بر شمشیر در 22 بهمن سال 57 بود.

این واعظ شهر تبریز با اشاره به حادثه 17 شهریور خاطر نشان کرد: رژیم پهلوی به خیال اینکه با کشتار مردم آزادیخواه می تواند، نهضت امام راحل را متوقف کند، اقدام به این جنایت تاریخی زد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر عبرت از حوادث تاریخ انقلاب تاکید کرد: راه شهدای 17 شهریور، امام راحل و شهید آیت الله مدنی ادامه دارد و مردم ایران لحظه ای دست از ولایت مداری و تبعیت محض از منویات رهبری بر نخواهند داشت.

گفتنی است، این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی، مسؤولان و علمای استان و عموم مردم مؤمن و متدین تبریز همراه بود./935/پ202/ص
ارسال نظرات