۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۸۶۰۰۷

تفسیر همراه ویژه ائمه جماعات در مازندران توزیع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از توزیع تفسیر همراه ویژه ائمه جماعات در این استان خبر داد.
رییس ستاد اقامه نماز مازندران
 حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از توزیع تفسیر همراه،  ویژه ائمه جماعات در این استان خبر داد و گفت: اجرای طرح تلاوت نور و طرح تفسیر همراه شامل 15 مجلد که از هر دو صفحه قرآن به خط عثمان طه یک آیه تفسیر شده است در مساجد و مراکز مجری طرح تلاوت نور اجرا می شود.

وی بهره‌مندی عمومی از تفسیر و مفاهیم والای قرآن و تسهیل امر تفسیر در مساجد و مراکز مجری طرح تلاوت نور و ائمه جماعات را از اهداف طرح توزیع تفسیر همراه (15 جلدی) ویژه ائمه جماعات برشمرد.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: توجه به مساجد و برنامه های آن از اهم ضروریات دین اسلام است چون بنا به روایتی، پیامبر اسلام پایه گذار اولین مسجد است و در این راستا نقش مهم ائمه جماعات در کنار کارهای عبادی در احیاء نقش واقعی مساجد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، آیات قرآن کریم را مایه هدایت انسان دانست و تصریح کرد: قرآن کریم ارزش ها را در انسان ها نهادینه می کند و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه ایران توسط اقشار متعهد جامعه به ویژه ائمه جماعات موجب ارتقاء روحیه همه اقشار و جوانان شده است.

وی با بیان این‌که مساجد خواستگاه همه شهیدان و شاهدان تاریخ است، که می تواند در پرتو معنویت و تعالیم احکام الهی، نگین درخشانی بر پیکر مادی انسان ها باشد، تصریح کرد: باتوجه به کارکرد مسجد در طول تاریخ، این مکان همواره مرکز اجتماع مسلمانان و مرکز تعلیم و تربیت بوده است و می توان گفت پویایی اسلام به برکت مسجد است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به لازم و ملزوم بودن امام و امت، بیان داشت: این دو عنصر مهم در شیعه موجب شده تا جایگاه مسجد منّورتر و موثرتر جلوه کند زیرا مرکز اتصال این دو عنصر در مسجد تبلور پیدا می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این‌که کاربرد کتاب زندگی در سطح زندگی مردم نیازمند اهتمام ویژه است، افزود: باید تلاش شود قرآن همه جامعه را تحت پوشش مفاهیم والای خود قرار دهد و در این میان توجه به جایگاه مسجد و ائمه جماعات امری ضروری است.

وی با بهره گیری از احادیث ائمه اطهار (ع) مبنی بر وجود چهار سطح عبارات، اشارات، لطایف و حقایق در رابطه با قرآن، تصریح کرد: ارتباط با حقایق قرآن تنها از آن اولیای الهی و انسان های کامل است، اما ما نیز می توانیم با تمسک و انس با قرآن حداقل در سطح عبارات و اشارات کلام الهی با آن ارتباط برقرار کنیم که در این راستا نقش محوری ائمه جماعات در این امور به طور شفاف در جامعه تبیین شود./950/پ202/ص
ارسال نظرات