۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۸۷۰۶۴
آیت الله صافی گلپایگانی:

مدل زندگی قرآنی تنها با مراجعه به انسان کامل محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش طرح نسیم رحمت در استان ایلام بیان داشت: قرآن پیش از این که کتاب چهارده قرن گذشته باشد، کتاب این عصر و عصرهای آینده است و احترام به آن، التزام به دستورات و به کار بستن تعالیم آن است.
آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش طرح نسیم رحمت در استان ایلام بیان داشت: قرآن پیش از این که کتاب چهارده قرن گذشته باشد، کتاب این عصر و عصرهای آینده است و احترام به آن، التزام به دستورات و به کار بستن تعالیم آن است.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

قال رسول الله صلی الله علیه و آله
ان لله فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها؛

در ایام زندگی شما نسیم های روح بخش الهی می وزد پس مواظب باشید آنها را از دست ندهید و خودتان را در مسیر آنها قرار دهید.

با تبریک سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها.
 
استان ایلام از دیرباز دارای مردمانی متدین و غیور بوده و از جمله مناطقی است که اهالی آن همگی شیعه و از پیروان قرآن و مکتب اهل البیت علیهم السلام می باشند. اینجانب طرح جامع فرهنگی اجتماعی نسیم رحمت را مبنای خیر و برکت برای مردم سرافراز ایلام میدانم.

عزیزان من !
قرآن مجید، وحی الهی و کتاب دین و عقیده و توحید و نسخه کامله درمان دردهای اجتماعی و کتاب حکمت و بشارت و موعظه و هدایت و در کل، کتاب حیات و زندگی و راهنمای راه کمال دنیا و آخرت و عروج به معارج بلند آسمانی و روحانی است.

قرآن کریم نسخه ای بی بدیل و شفابخش برای نجات جوامع بشری و اصلاح روش های زندگی است و به استوارترین راه رهنمون می شود.
ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم

قرآن پیش از اینکه کتاب چهارده قرن گذشته باشد، کتاب این عصر و عصرهای آینده است و احترام به آن ، التزام به دستورات قرآن و به کار بستن تعالیم آن است.

بیان ساده و متقن قرآن، برترین راهنما برای همه سطوح جامعه است و بایستی با نگاه عالمانه و وسیع و گسترده و عمیق به مفاهیم قرآنی به بهره مندی از آن در تمام حوزه ها اعم از برنامه ریزی، تربیتی، مشاوره ای و اجتماعی پرداخت تا گامی در راه رسیدن به مدینه فاضله و تحقق حیات طیبه باشد و باید به دنبال روزی باشیم که تمام شئون معرفتی، تربیتی و مدیریتی به قرآن کریم اتکاء داشته باشد.

باید جامعه قرآنی، حکومت قرآنی و نظام قرآنی، مساجد و مدارس و مجامع و کتابخانه ها ، بازار و اقتصاد و خانه و خیابان، تعلیم و تربیت و فرهنگ و روابط زن و مرد ، مواضع بانوان و برنامه ها همه قرآنی باشد و این مدل قرآنی هرگز محقق نخواهد شد مگر آن که به انسان کامل و معصوم علیه السلام که قرآن مجسم است رجوع نمود و تمسک به قرآن مجید باید با تمسک به عترت علیهم السلام همراه باشد تا شخص از گمراهی و ضلالت در امان قرار بگیرد که بر حسب حدیث متواتر ثقلین فقط امان از گمراهی، به تمسک قرآن و عترت حاصل می شود و تفسیر قرآن مجید تنها با تفسیر اهل البیت علیهم السلام حجت و معتبر است.

امید است طرح جامع فرهنگی اجتماعی نسیم رحمت، مبنای خیر و برکت برای مردم سرافراز ایلام باشد و برای ترویج معارف اسلامی و مفاهیم قرآنی و تقویت مبانی اعتقادی و اشاعه نشاط دینی و توسعه ره آوردهای عینی قرآن در زندگی موثر بوده و منشأ شبهه زدایی دینی در کل جامعه شود.

اجرای این طرح در استان ایلام که به همت مسئولین متعهد و محترم استان دنبال شده است و نگاه پیشگیرانه از آسیب ها را به دنبال دارد اقدامی قابل تحسین و تکریم است.

خوشبختانه هم اکنون نیز مردم غیور استان ایلام همچون اسلاف متدین خویش زمینه پذیرش معارف قرآن و استعداد نیل به کمالات حقیقی را دارند که با مساعدت دانشمندان دینی و علمای محترم استان ، اجرای این طرح را محقق خواهند ساخت. توفیقات روز افزون و دوام خدمت به قرآن را برای همگان در ظل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء از خداوند متعال خواستارم .

لطف الله صافی
28 شوال ا لمکرم 1431
/914/د102/ج
ارسال نظرات