۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۸۸۲۰۶
استاندار خوزستان:

جامع ترین بسته فرهنگی استانی در خوزستان تدوین شده است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان گفت: با برنامه ریزی خوبی که دستگاه های اجرایی خوزستان انجام داده اند در شش ماهه دوم سال شاهد تحولات چشمگیری در بخش فرهنگی خواهیم بود.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از واگذاری بودجه های عمرانی مساجد استان به اداره کل اوقاف و امور خیریه خبر داد و اظهار داشت: در بخش جاری مساجد مانند تجهیزات، مبلغ یک میلیارد تومان جهت کمک مساجد به اداره کل تبلیغات اسلامی واگذار شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به مصوبات فرهنگی سفر دوم ریاست جمهوری به استان خوزستان گفت: مصوبات فرهنگی با کاری کارشناسی شده و با تدبیر آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در قالب 24 سرفصل تنظیم شد که از جامع ترین بسته های فرهنگی در کشور است، به شکلی که با تحسین و تقدیر نهاد ریاست جمهوری همراه بود.

وی ابراز داشت: با توجه به محدودیت در ابلاغ اعتبارات، اولویت تخصیص بودجه های فرهنگی به اوقات فراغت بود که در این زمینه بالغ بر هفت میلیارد و هفتصد میلیون تومان به دستگاه های اجرایی در سال جاری اختصاص داده شد.

دکتر حجازی با بیان این که بخشی از اعتبارات اوقات فراغت برای تابستان پرداخت تا دستگاه ها بتوانند برای این فصل از آن استفاده کنند گفت: مازاد اعتبارات بخش جاری فرهنگی در شورای برنامه ریزی فرهنگی بر اساس جداول موجود توزیع و ابلاغ شد.

بالاترین مقام اجرایی خوزستان با بیان این که هشتاد درصد از فعالیت های فرهنگی در شش ماهه دوم سال انجام می شود، بیان داشت: با برنامه ریزی خوبی که دستگاه های اجرایی خوزستان انجام داده اند در شش ماهه دوم سال شاهد تحولات چشمگیری در بخش فرهنگی خواهیم بود.

وی با تأکید بر این که نباید از سهم ملی که در اختیار وزارتخانه ها است، غافل شویم گفت: دستگاه های اجرایی که سهم ملی نزد وزارتخانه های خود دارند که باید آن را دریافت کنند؛ از این رو تأمین اعتبار ما منوط به دستگاه هایی است که سهم ملی دارند و باید معادل آن را بگیرند.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبات ریاست جمهوری جهت کمک به مساجد پرداخت و ابراز داشت: کمک به مساجد در قالب بسته های فرهنگی و اوقات فراغت پرداخت شده است./945/پ202/س
ارسال نظرات