۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۸۹۵۲۱
رییس سازمان صدا وسیما:

دل بستن دشمن به حوزه های علمیه برای از بین بردن پایگاه انقلاب احمقانه بود

خبرگزاری رسا ـ رییس صدا و سیما با اشاره به تبلیغات منفی رسانه ای استکبار نسبت به سفر رهبر انقلاب به شهر قم گفت: این تبلیغات آخرین تیر ترکش رسانه های غربی علیه انقلاب بود.
يوم الله 13 آبان در تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما به عنوان سخنران ویژه مراسم گرامیداشت روز مبارزه با استکبار در جمع دانش آموزان، دانشجویان و طلاب حاضر در مقابل لانه جاسوسی با اشاره به تبلیغات دشمن و نیز توفیقات ارزنده نظام در سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم و رییس جمهور به لبنان گفت: این تبلیغات آخرین تیر ترکش رسانه های غربی علیه انقلاب بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه حضور مراجع تقلید در محضر رهبر معظم انقلاب نشان از تحلیل های غلط رسانه های بیگانه نسبت به پیوند مراجع با نظام اسلامی داشت، تصریح کرد: این تفکر احمقانه ای بود که دشمن به حوزه های علمیه دل بسته بود تا بخواهند پایگاه انقلاب را از بین ببرند.

ضرغامی همچنین در رابطه با سفر رییس جمهور به لبنان در انبوه هجمه ها و فشارهای رسانه ای گفت: در سفر رییس جمهور کشورمان به لبنان جلوه عظیم معجزه الهی را مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: رسانه های استکباری پیش از این، از این سفر به عنوان سفر پیام آور خشونت و ضد صلح به لبنان یاد می کردند اما همانگونه که مشاهده شد این سفر عامل وحدت و صلح تمامی گروه های لبنانی شد.

رییس رسانه ملی با بیان اینکه رییس جمهور کشورمان توانست با حضور در میان مردم لبنان محور وحدت حزب الله و گروه رقیب خود قرار گیرد اظهار داشت: در شرایطی که آمریکا به دنبال ائتلاف منطقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران است شاهد آن هستیم که جمهوری اسلامی ایران به محور وحدت در منطقه تبدیل شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به بازخوردهای رسانه ای اظهارات رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل و مصاحبه های خبری خود با رسانه های بیگانه ابراز داشت: همانگونه که شاهد بودیم شبکه های رسانه ای که پیش از آن می گفتند ایران باید منزوی شود برای مصاحبه با رییس جمهور کشورمان التماس می کردند چرا که نقص مصاحبه با نماینده ملت ایران برای آنها افتخار محسوب می شد.

رییس سازمان صدا و سیما همچنین در جمع جوانان حاضر در مراسم جشن پیروزی انقلاب دوم در مقابل لانه جاسوسی آمریکا در رابطه با رویداد این روز اظهار داشت: در سال 1357 در چنین روزی و در چنین ساعتی من به همراه دیگر دانش جویان خط امام که از دانشگاه های تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف و تعدادی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که حدودا چهارصد نفر بودند با برنامه ریزی قبلی و راه اندازی تظاهرات روز دانش آموز به این محل آمدیم.

وی با اشاره به اینکه شاید آن روز تصور نمی کردیم که این حرکت تا این اندازه فراگیر و در آینده انقلاب تاثیر گذار باشد تاکید کرد: دانشجویان مسلمان بر اساس تعهد دانشجویی خود به عنوان یک نیروی پیشگام در همه عرصه ها پس از فرمایشات امام (ره) احساس وظیفه کرد و این حرکت کلید خورد.

رییس رسانه ملی با اشاره به فرمان امام خمینی به دانشجویان و دانش آموزان انقلابی بیان کرد: امام فرمودند ما هر گرفتاری که داریم از دست آمریکا است و به همین صورت بود که دانشجویان مسلمان معتقد به مبانی امام و انقلاب به این نتیجه رسیدند که باید اقدامی انقلابی و عملی انجام دهند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به واکنش های پس از تسخیر جاسوس خانه آمریکا در ایران ایراد داشت: علاوه بر اینکه گروه های چپ این حرکت را وابسته به آمریکا قلمداد می کردند و گروه های لیبرال و وابسته به آمریکا به نوع دیگری این اقدام را تخطئه می کردند دولت موقت نیز از نظر مبانی فکری با غرب همسویی بیشتری داشت که همه اینها دست به دست هم دادند تا در مقابل این جریان بایستند ولی روحانیت اصیل و انقلابی و سیاسیونی که در مسیر انقلاب پا به پای امام بودند و از همه مهم تر خیل مردم پشت سر امام بودند و از این حرکت دقاع کردند.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به حمایت های بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران از این حرکت انقلابی دانشجویان تصریح کرد: امام فرمود این حرکت انقلاب دوم است، در عین حال پس از تهدید و حمله نظامی آمریکا به کشور و تبلیغات فراوان رسانه ای به جوانان فرمودند که مطمئن باشید که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و اشاره داشت: نترسید آمریکا عاجز است که دخالت نظامی کند اگر می توانست شاه را نگه می داشت./950/پ201/ج

ارسال نظرات