۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۹۱۱۰۵
وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش در همه عرصه ها به حوزه، نیاز جدی و اساسی دارد

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری را یک اصل مهم برای این وزارتخانه عنوان کرد و این نهاد مهم را در همه عرصه ها نیازمند کمک حوزه های علمیه دانست.
پيگيري مطالبات رهبر معظم انقلاب در نشست مشترک حوزه علميه و آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، عصر دوشنبه در دهمین نشست مشترک ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه که در مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد، وجود مقام معظم رهبری را نعمت بزرگ الهی دانست و تصریح کرد: خدا را شاکریم که رهبری به ما عطا کرده که جنس سخنان و بیانات ایشان با همه متفاوت است.

وی بیان داشت: نورانیت و همه جانبه بودن بیانات مقام معظم رهبری و تاثیرگذاری فرمایشات ایشان برای مردم و بزرگان بی بدیل و بی نظیر است و در همه نقطه نظرات و دیدگاه های ایشان تازگی خاصی وجود دارد.

حاجی بابایی، اجرای بیانات رهبر فرزانه انقلاب در مورد آموزش و پرورش را دغدغه و تکلیف اصلی این نهاد علمی و تربیتی عنوان و تصریح کرد: سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، یک نگاه و رابطه دوجانبه بین حوزه و آموزش و پرورش نیست، بلکه یک راهنمایی کامل از طرف حوزه و هدایت برای آموزش و پرورش است و باید گفت که سخنان ایشان در عرصه های مختلف بسیار کارگشا و حکیمانه و مدبرانه است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت شکل گیری کارگروهی ویژه برای پیگیری مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و میزان کار و اقداماتی که ما در راستای عمل به فرمایشات ایشان انجام می دهیم ملاک مقبولیت و رضایت الهی از اقدامات ما است و ما باید در این راستا برنامه ریزی و تلاش کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگری در همه عرصه ها و محورها به حوزه نیاز دارد بیان داشت: توسعه و گسترش همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش نتایج و تبعات بسیار سودمندی را برای نظام تعلیم و تربیت کشور به همراه خواهد داشت.

حاجی بابایی تربیت معلم و عرصه کتاب های درسی را از مهم ترین مسائل نیاز آموزش و پرورش به حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه عرصه معلم در آموزش و پرورش رها شده بود که با روی کار آمدن دولت نهم و دهم به این مساله توجه ویژه ای شد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات