۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۹۱۲۰۰
رییس هیأت امنای مدرسه اسلامی هنر:

مدرسه اسلامی هنر به مؤسسه آموزش عالی تبدیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت امنای مدرسه اسلامی هنر، بر ضرورت توجه به ادیان و هنر در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و از تبدیل شدن مدرسه اسلامی هنر به مؤسسه آموزش عالی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
همايش غديريه در مدرسه اسلامي هنر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب، رییس هیأت امنای مدرسه اسلامی هنر، پیش از ظهر امروز در همایش غدیریه بر ضرورت توجه به ادیان و هنر در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و با ارائه گزارشی از چگونگی تأسیس مدرسه اسلامی هنر از تبدیل شدن آن به مؤسسه آموزش عالی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی از این‌که وارد شدن به صحنه هنر با بخش سخت‌افزاری آن توأم شده است، شکایت کرد و گفت: حوزه‌های هنری پس از راه‌اندازی به سرعت به فیلم‌سازی مشغول می‌شوند و تمام مراکز مشابهی که در مقوله هنر فعالند، به سمت تربیت کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس حرکت می‌کنند.

رییس هیأت امنای مدرسه اسلامی هنر، خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه علمیه به شهید مطهری‌ها نیاز داریم تا در هنر متخصص، فیلسوف و متفکر باشند و البته هنر اسلامی این ظرفیت را دارد.

وی با بیان این‌که حوزه باید اهل فکر و خرد تربیت کند، راه‌اندازی دستگاه‌های مرتبط با تولید فیلم‌های اسلامی را ضروری دانست و اظهار داشت: تولید فیلم‌های مناسب نیاز به هدایتگر و خط‌دهنده دارد و حوزه‌ علمیه این نقش را به خوبی می‌تواند ایفا کند.

حجت‌الاسلام نواب، یادآور شد: البته مدرسه اسلامی هنر با این انگیزه در سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون 38 نفر از طلاب جوان و فاضل در دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول تحصیل در دوره فوق لیسانس رسمی فلسفه هنر هستند تا برای کادر علمی این مدرسه تربیت شوند.

وی با اشاره به همکاری نزدیک مدرسه اسلامی هنر با معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، از آمادگی این مدرسه برای کمک به ادبیات و نگارش حوزه خبر داد و گفت: مدرسه اسلامی هنر می‌تواند استادان ادبیات برای حوزه تربیت کند.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان این‌که تاکنون ششصد نفر از طلاب در دوره‌های آموزش آزاد این مدرسه شرکت کرده و 220 نفر نیز دوره‌های خود را به پایان رسانده‌اند، ابراز داشت: وظیفه اصلی این مدرسه گره زدن فرهنگ دینی به هنر است.

وی، خاطرنشان کرد: جهان تشنه هنر فرهنگ دینی است که اگر توان هدایت و تربیت جوانان متدین را برای ساخت فیلم‌های اسلامی داشته باشیم، دنیا طالب آن است. /920/پ202/ص

ارسال نظرات