۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۹۱۷۲۳
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

دادگاه بین المللی ترور حریری سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اهمیت تلاش‌های سوریه و عربستان برای حل بحران لبنان، ارجاع پرونده شاهدان دروغین به شورای عدل این کشور را خواستار شد.
شيخ نعيم قاسم، معاون سيد حسن نصر الله
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، در گفت و گو با روزنامه الیوم با تاکید بر اهمیت تلاش‌های سوریه و عربستان برای حل بحران لبنان، ارجاع پرونده شاهدان دروغین به شورای عدل این کشور را خواستار شد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان، دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان را سیاسی خواند و با اشاره به استمرار فشارهای آمریکا برای صدور حکم فرضی، گفت: وقتی ما خواهان حل مشکل دادگاه بین المللی هستیم، این امر بدان معناست که به دنبال آن هستیم که در را به روی هرگونه احتمال فتنه ببندیم.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری روند قانونی برای کشف زوایای پنهان پرونده شاهدان دروغین در تحقیق درباره ترور رفیق حریری و محاکمه عاملان و نیز پیمودن شیوه صحیح برای شناسایی افراد پشت پرده این جنایت، گفت: دست آمریکا باید از بازی با سرنوشت لبنان قطع شود.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه حزب الله خواهان جلوگیری از ایجاد فتنه در لبنان است، افزود: در عین حال، حزب الله آمادگی رویارویی با فتنه را دارد؛ زیرا این فتنه از سوی دشمنان پنهانی مانند اطلاعات اسراییل یا اطلاعات کشورهای دیگر است که از ثبات لبنان آسیب می بینند./981/گ
ارسال نظرات