۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۹۲۰۶۲
11 آذرماه؛

نشست علمی آسیب‌شناسی جریان تفسیری سلفی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی آسیب‌شناسی جریان تفسیری سلفی ازسوی گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
نشست علمي


به گزارش خبرگزاری رسا، گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی تخصصی «آسیب‌شناسی جریان تفسیری سلفی» را با هدف بررسی روش‌ تفسیری و آسیب‌شناسی جریان تفسیری سلفی، 11 آذرماه برگزار می‌کند.

در این نشست علمی، حجت‌الاسلام‌ محمدباقر سعیدی روشن، رییس پژوهشکده علوم اسلامی و مدیر گروه قرآن‌پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان مدیر نشست و دکتر فتح‌اله نجارزادگان، دانشیار دانشگاه تهران به عنوان سخنران و ارائه دهنده مباحث، حضور دارند.

براساس گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تفسیری سلفی، تفسیری است که اساس آن بر روایات و آرای صحابه و تابعین پی‌ریزی شده و نخستین بار «ابن‌تیمیه» به تبیین مبانی و سامان‌دهی مکتب تفسیری سلف پرداخت و بر اساس آن تفاسیر و دیدگاه‌های دیگر را ارزش‌گذاری کرد.

چهارچوب اصلی این مکتب بر مولفه‌هایی از جمله: مدلل‌سازی و حجیت‌بخشی به تفسیر صحابه و تابعین، مرزبندی و ارزش‌گذاری آرا و تفاسیر، تمایز مراتب صحابه و تابعین در فهم مقاصد قرآن، ادعای عدم اختلاف تضادی در آرای تفسیری سلف و ترجیح نقل بر عقل و تفویض (تسلیم) بر تاویل، استوار است.

در نشست یادشده، ضمن بررسی و تبیین چهارچوب اصلی و روش‌شناسی تفسیری این جریان تفسیری، به آسیب‌شناسی آن از زوایای مختلف پرداخته می‌شود.

گفتنی است، نشست علمی آسیب‌شناسی جریان تفسیری سلفی از ساعت 15 پنج‌شنبه 11 آذرماه در سالن برگزاری کلاس‌های آموزش پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به آدرس قم ـ شهرک پردیسان ـ بلوار دانشگاه ـ جنب دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار خواهد شد. /920/د102/ص

ارسال نظرات