۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۹۲۴۱۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

هیأت های مذهبی تریبون نشر معارف عاشورایی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به نقش مهم هیأت های مذهبی در ترویج مفاهیم اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره نشریات فرهنگی جوان استان با تأکید بر تقویت بصیرت جوانان در پرتو ولایت گفت: کسب بصیرت و بیداری نسل جوان از واقعه عاشورا یک ضرورت است.

وی با اشاره به این که نهضت حسینی و واقعه عظیم عاشورا مملو از درس و عبرت های بصیرت بخش است، افزود: مبلغان باید در ماه محرم با تبیین صحیح نهضت حسینی سبب تقویت بصیرت در جامعه شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که درک مناسب پیام عاشورا راه صحیح را به ما نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: توسل به امام حسین(ع) می تواند عامل سعادت انسان در دنیا و آخرت شود.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که فلسفه عزاداری سالار شهیدان را باید منطقی و عالمانه تبیین کنیم، تصریح کرد: بیان صحیح این نهضت عظیم سبب خنثی شدن شبهه افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته اند می شود.

وی با بیان این که عزاداری های محرم و صفر بسیار ارزشمند هستند، ادامه داد: علاقه مندان به نهضت حسینی باید از هم‌اکنون خود را برای برپایی باشکوه مراسم عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) آماده کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، نهضت حسینی را مقدمه نهضت انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: امروز اهداف نهضت عظیم حسینی از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به نقش مهم هیأت های مذهبی در ترویج مفاهیم اهل بیت(ع) به ویژه نهضت حسینی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی همواره در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند.

وی همچنین به تلاش دشمنان به منظور ترویج شبهات و خرافه در هیأت های مذهبی و عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی باید تلاش کنند که مسائل خرافی در عزاداری سالار شهیدان وارد نشود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمنان برای ورود خرافه و شبهه در عزاداری امام حسین(ع) تلاش و سرمایه گذاری بسیاری انجام می دهند، ادامه داد: خطبا و مبلغان باید با تبیین صحیح نهضت حسینی از ورود هر گونه خرافه در عزاداری امام حسین(ع) جلوگیری کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات