۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۹۳۹۰۶

خطیب جمعه بغداد از تبعیض مذهبی در برخی وزارتخانه های عراق انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بغداد از تبعیض مذهبی موجود در برخی از وزارتخانه های عراق به شدت انتقاد کرد و پارلمان را به بررسی این قوانین دعوت نمود.
مسجد جامع خلاني بغداد
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حیدری خطیب جمعه بغداد طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد خلانی این شهر برگزار شد کابینه معرفی شده را ناامیدوار کننده خواند و گفت: کابینه ای که هفته گذشته پس از ماهها نزاع طولانی بین گروههای سیاسی توسط دولت جدید معرفی شد دور از انتظار و ناامید کننده بود و همه امیدها را نقش بر آب ساخت.

وی افزود: همه کارشناسان بر این عقیده اند که افراد کابینه معرفی شده بر خلاف آنچه دولت بر معرفی افراد کارآمد و خبره که توانایی ایجاد تغییر را دارند تاکید داشت به دور بود و افرادی به عنوان وزیر معرفی شده اند که از تخصص نسبت به وزارتخانه ها به شدت دور بوده و تحصیلات آنان با وزارتخانه های مرتبط به شدت مغایرت دارد و تجربه ای در این زمینه ندارند.

حجت الاسلام حیدری از عدم معرفی شخصیتهای باتجربه ابراز شگفتی کرد و اظهار داشت: گروههای سیاسی دارای شخصیتهای برجسته و کارآمدی هستند که بتوانند در این وزارتخانه تحول ایجاد نمایند ولی این افراد به دلیل اینکه به رهبران گروههای سیاسی نزدیک بوده اند انتخاب شدند و از نوری مالکی می خواهم تا افراد کارآمد خبره ر برای پستهای امنیتی انتخاب نمایند.

خطیب جمعه بغداد خواستار اجرای طرحهای جدید برای مبارزه با فساد اداری شد و تصریح کرد: دولت جدید باید طرحهای ویژه ای را برای مبارزه با فساد اداری اجرا نماید و اجازه دهد تا بازرسان اجازه بررسی پستهای عای را نیز داشته باشند و پارلمان نیز نقش رقابتی خود را با قدرت انجام دهد.

وی از تبعیض طایفه ای در برخی وزارتخانه ها به شدت انتقاد کرد و گفت: در برخی از وزارتخانه ها شاهد تبعیض مذهبی هستیم به گونه ای که پایان نامه های دانشجویان فوق لیسانس که به اهل بیت(ع) می پردازد مورد قبول واقع نمی شوند و از پارلمان می خواهم تا قانونهایی که توسط رژیم سابق وضع شده و دست کارمندان را بسته است را دوباره بررسی کند./980/ گ/
ارسال نظرات