۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۹۳۹۷۹
آیت الله نوری همدانی:

علما و فقها متخصص مسائل دینی هستند/ ترویج اسلام منهای روحانیت و سیاست حربه دشمنان برای ضربه زدن به دین است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، ترویج اسلام منهای روحانیت و سیاست را از جمله حربه های دشمنان برای ضربه زدن به دین عنوان کرد.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر یکشنبه در دیدار شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر اقشار مردمی، برگزاری طرح های تعالی بصیرت در شهر مقدس قم را بسیار مهم ارزیابی و بر ضرورت بهره گیری بیشتر شرکت کنندگان در این دوره ها از فضای معنوی و فرهنگی ویژه این شهرجهت ارتقا بصیرت تاکید کرد.

وی با اشاره به روایاتی جایگاه شهر قم را برجسته خواند و اظهار داشت: این شهر مذهبی حرم اهل بیت(ع) است و در آخرالزمان صدای اسلام ناب محمدی از قم به گوش جهانیان می رسد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی، به تبیین دستاوردهای نظام پرداخت و با بیان اینکه یکی از مهم ترین دستاوردها و برکات انقلاب، بیداری مسلمانان و احیای هویت اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران که از قیام امام حسین(ع) و حادثه عاشورا نشات گرفته، مستکبران را منفور و محرومان جهان را بیدار و آگاه کرده است.

وی حراست از انقلاب اسلامی را یک اصل مهم و وظیفه ای همگانی خواند و یادآور شد: امام راحل تاکید می کردند انقلاب اسلامی مقدمه ظهور حکومت جهانی امام عصر(عج) است، از این رو ما باید وظیفه خود را در پاسداری از نظام به درستی انجام دهیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی، حاکمیت ولایت فقیه را رمز پیشرفت و اقتدار نظام اسلامی دانست و با اشاره به سفر اخیر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، بیان داشت: مردم و حوزویان در سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به قم باشکوه خاصی از ایشان استقبال کردند که این استقبال لازم بود.

وی با اشاره به شخصیت مقام معظم رهبری از مدیریت های داهیانه ایشان قدردانی کرد و ابراز داشت: حضرت آیت الله خامنه ای یک شخصیت و فقیه عادی نیستند، ایشان رهبری قدرتمند، آگاه به مسائل، جهان شناس و اسلام شناس و مدیر و مدبر هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، تبلیغ و ترویج اسلام منهای روحانیت را یکی از اهداف و نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به دین دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز در جریان سفر به قم به این نکته تصریح کردند و ترویج تز اسلام منهای روحانیت و سیاست را یکی از نقشه های مهم دشمنان دانستند.

این مرجع تقلید ترویج سکولاریسم را نقشه دیگر دشمنان برای ضربه زدن به دین دانست و ابراز داشت: دشمنان و استکبار در طول تاریخ با تمسک به این حربه سعی کرده اند دین را به حاشیه رانده و نقشه ها و توطئه های خود را عملی کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در هر فنی نیاز به کارشناس متخصص خاص است، تصریح کرد: مسائل دینی و اسلامی نیز کارشناسان خاص خود را می خواهد و در این زمینه مجتهدان فقها و علما کارشناس و متخصص هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: علم فقه و اسلام شناسی امری بسیار دقیق و وسیع است، در حوزه های علمیه بسیاری هستند که دلشان می خواهد مجتهد و فقیه شوند، اما بعد از سال ها می بینیم که تنها عده ای معدود و انگشت شمار مجتهد می شوند، این مساله نشان می دهد که این علم بسیار حساس و دقیق است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات