۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۹۴۳۲۵
عصر امروز؛

از تلاش‌های حجت الاسلام قرائتی تجلیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام محسن قرائتی، عصر امروز به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تالار اجتماعات این انجمن برگزار می‌شود.
حجت الاسلام قرائتي



به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام محسن قرائتی، عصر امروز به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تالار اجتماعات این انجمن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قرائتی از مفسران قرآن و از مبلغان موفق اسلامی، از بیش از 30 سال پیش به تدریس علوم و معارف قرآنی می‌پردازد.

برنامه تلویزیونی وی با عنوان «درس‌هایی از قرآن» پنجشنبه هر هفته پس از خبر ساعت 19 از شبکه اول سیما پخش می‌شود و تکرار آن روزهای جمعه ساعت 14:30 از شبکه سیمای قرآن قابل مشاهده است.

این معلم قرآن که سمت نمایندگی ولی‌فقیه در «سازمان نهضت سوادآموزی» و مسئولیت «ستاد اقامه نماز» را برعهده دارد، در سال 1324 در کاشان به دنیا آمد.

حجت‌الاسلام قرائتی در سن 14 سالگی وارد حوزه علمیه کاشان شد و در جلسات تفسیر قرآن آیت‌الله شیخ ‏علی نجفی شرکت ‏و پس از اتمام دروس سطح و آغاز درس خارج حوزه علمیه قم، در تألیف تفسیر 27 جلدی «نمونه» که زیر نظر آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی منتشر می‌شد، مشارکت کرد.

وی یک دور اصول عقاید اسلامی و فروع دین را در قالب کتب ساده و روان به نگارش درآورد و پس از آن نیز تفسیر کامل قرآن کریم را در 10 جلد تحت عنوان تفسیر «نور» منتشر کرد که همزمان با انتشار چهارمین مجلد آن در سال 1376 به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شناخته شد.

گفتنی است، تالار اجتماعات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تهران ـ خیابان ولی عصر ـ پایین‌تر از میدان منیریه ـ پل امیربهادر ـ خیابان سرگرد بشیری ـ پلاک 71 واقع شده است و از ساعت 17:30 تا 19:30 عصر امروز میزبان مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام محسن قرائتی خواهد بود. /920/د102/ع

ارسال نظرات