۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۹۴۸۹۳
آیت الله دری نجف آبادی:

رادیو معارف چراغ روشنی است که روز به روز درخشان‌تر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی در دیدار مدیران رادیو معارف گفت: اگر فقط صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) را در طبق بگذاریم و در برابرش هم اناجیل، تورات و کتاب‌های دیگر، اصلاً قابل مقایسه نیست.
حجت الاسلام والمسلمين دري نجف آبادي

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار مدیران رادیو معارف با اشاره به فعالیت های رادیویی واتیکان گفت: اگر فقط صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) را در طبق بگذاریم و در برابرش هم اناجیل، تورات و کتاب‌های دیگر، اصلاً قابل مقایسه نیست؛ صحیفه سجادیه در ابعاد گوناگونی همچون سیاسی، اجتماعی و معنوی نسبت به آنها برتری دارد و قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه افزود: نخستین بار کلیسا رادیو را تأسیس کرد؛ واتیکان با رادیو شروع کرد و الآن با دو هزار زبان دنیا حتی با آن زبان‌های نقاط حواشی و دور افتاده دنیا هم حرف می‌زند. با زبانی نرم و لیّن، آرام و آمیخته با محبت و تأثیرگذار. و همه جا آدم‌هایشان را تغذیه می‌کنند. حتی در دورترین نقاط عالم.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: برنامه شما باید الگویی باشد نه تنها برای جهان اسلام بلکه برای جهان غرب. شما اگر بتوانید برنامه‌هایتان را خوب گسترش بدهید خیلی می‌توانید الگوسازی کنید و معارف اسلامی، معارفی نیست که بشریت از آن بی‌نیاز باشد.

وی با توصیه به تولید برنامه‌ به زبان‌های‌ زنده دنیا و با اشاره به اشتیاقی که به معارف اسلامی وجود دارد خاطر نشان کرد: تلاش کنید که به زبان‌های زنده دنیا خودتان را معرفی کنید و در این راه از طلبه‌های کشورهای مختلف هم می‌توانید استفاده کنید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: برنامه های سلسله وار به شکل کتاب ارائه شود، همچنین نسبت به مباحث خانواده، زندگی، زاد و ولد، اهمیت خانواده، همسر و فرزندان برنامه سازی شود.

وی کادرسازی را از دیگر وظایف رادیو معارف دانست و تصریح کرد: استفاده از ادبیات آموزنده و فاخر، سطح بندی و ساخت برنامه برای اقشار مختلف و ارائه گزارش به افراد صاحب نظر و بازخوردگیری از برنامه های تولیدی از دیگر نکاتی است که لازم است به آن پرداخته شود./919/د102/ع

ارسال نظرات