۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۹۸۱۳۱
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

صحیفه سجادیه امام سجاد اثر عجیبی در زندگانی بشر دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با توجه به این که معارف صحیفه سجادیه در قالب دعا ارایه شده و از دل سرچشمه گرفته؛ اثر عجیبی در روح و روان بشر دارد.
صحیفه سجادیه  امام سجاد اثر عجیبی در زندگانی بشر دارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درس اخلاق هفتگی مرکز جامع علوم اسلامی با موضوع صحیفه سجادیه، یکشنبه، 24 بهمن ماه با حضور طلاب و روحانیان در ساختمان شماره دو این مرکز برگزار شد.

در این جلسه آیت الله حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: صحیفه در صدر اسلام تالیف شد و سند آن به صورت متواتر به امام سجاد (ع) می رسد و از معدود کتاب های صدر اسلام است که با این قوت سند به دست ما رسیده است.

وی اخ القرآن، زبور ال محمد (ص)، انجیل اهل بیت، صحیفه کامله را از دیگر اسامی صحیفه سجادیه معرفی کرد و گفت: در این کتاب گرانبها به مسایل آداب اجتماعی و سیاسی و اخلاقی و معارفی اشاره شده است.

امام جمعه  قم افزود: چون معارف در قالب دعا ارایه شده و از دل سرچشمه گرفته؛ بنابراین این کتاب اثر عجیبی در روح و روان بشر به همراه دارد.

وی با بیان این که پنجاه و چهار دعا در صحیفه فعلی موجود است ولی در مقدمه به هفتاد و چهار دعا اشاره شده است، اظهار داشت: علمای بزرگ بر این صحیفه مستدرک هایی مانند صحیفه سجادیه ثانی نوشته اند.

آیت الله بوشهری در پایان گفت: بیش از صد شرح بر صحیفه سجادیه نوشته شده است که شرح سید علی خان کبیر را به طلاب توصیه می کنیم./921/ پ202/ص

ارسال نظرات