۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۹۸۱۸۱

امتحانات شفاهی طلاب تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین آزمون شفاهی طلاب تبریز از راه ویدئو کنفرانس خبر داد.
طلاب جوان
حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نخستین آزمون شفاهی طلاب تبریز امروز در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) با برقراری صوتی و تصویری با قم از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وی با اشاره به ویژگی ها و مزیت های آزمون شفاهی طلاب از راه ویدئوکنفرانس گفت: با راه‌اندازی این سیستم از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی، از این پس طلاب برای آزمون شفاهی نیازمند سفر به قم نیستند، ضمن اینکه در نظر داریم از سال آینده درس خارج مراجع عظام تقلید در قم را به صورت ویدئو‌کنفرانس در تبریز پخش کنیم.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که جلسات مرکز مدیریت استان با مدیران مدارس علوم دینی شهرستان‌ها با سیستم ویدئوکنفرانس خواهد بود، گفت: استادان این مرکز می‌توانند از این طریق با استادان برجسته قم تبادل نظر و ارائه تجربیات داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه کارشناسانه نسبت به مساله تحول در حوزه های علمیه گفت: منویات رهبر فرزانه انقلاب در اجتماع اساتید، فضلا و طلاب حوزه های علمیه قم مختصات تحول در حوزه را مشخص کرد.

حجت الاسلام مشهوری گفت: تحول در حوزه های علمیه به معنای حذف سنت های حسنه و خاص حوزه نیست، چراکه بسیاری از این سنت ها از جمله مباحثه موجب تقویت بنیه فکری طلاب می شود، امروز بایستی شاهد تحول در نقش حوزه های علمیه در مسائل آموزشی، فرهنگی و اجتماعی مدنظر است.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر بهره مندی حوزه های علمیه از فناوری های نوین آموزشی و ارتباطی خاطر نشان کرد: آشنایی طلاب با مفاهیم جدید اطلاعاتی و ارتباطاتی به یقین تاثیر سازنده ای در آینده وضعیت تبلیغی کشور خواهد داشت./935/پ202/س
ارسال نظرات