۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۹۸۲۱۰
رییس دفتر مقام معظم رهبری:

در ارائه خدمات به حوزه‌های علمیه هرگز از وجوه دولتی استفاده نمی‌‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که بر خدمت‌رسانی به طلاب علوم دینی تأکید کرده بودند، افزود: در ارائه خدمات به حوزه‌های علمیه هرگز از وجوه دولتی و حکومتی استفاده نمی‌کنیم و هرچه هست از وجوهاتی است که مردم به دفتر مقام معظم رهبری می‌پردازند.
حجت الاسلام محمدي گلپايگاني مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، خدمت در این مرکز را مصداق جریان یوسف پیامبر دانست که با پشت سر گذاشتن مشکلات عظیمی، پس از تعبیر خواب به عزیزی مصر رسید.

وی با بیان این‌که عزیز مصر به یوسف(ع) گفت که شما مورد اعتماد هستید و یوسف پیامبر هم از وی تقاضا کرد که امور مالی کشور را به دست گیرد، افزود: حضرت یوسف(ع) موفقیت قطعی در اداره امور مالی را دو شرط امانتداری و علیم بودن دانست که امروز مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مصداق این مقام است.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، خدمات برجسته مرکز خدمات را در عملکرد و خروجی آن دانست و ابراز داشت: مرکز خدمات در مدت عمر کوتاهش خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده و حوزه علمیه نه تنها قم بلکه سراسر کشور از خدمات درخشان آن بهره‌مند بوده است.

وی با بیان این‌که حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری و تشویق‌های ایشان در حل مشکلات و برداشتن موانع از سر راه این مرکز نقش مؤثری دارد و در ارتقای این مؤسسه نیز اثرگذار بوده است، گفت: امروز توجه و خدمت به حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم از نخستین دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: هرچند تمام خدماتی که این مرکز به روحانیان ارائه داده است در یک پرونده درخشان و روشنی می‌درخشد و از این مرکز به جای مانده، اما تمام نیازهای این حوزه عظیم برآورده نشده است.

وی براساس تفکر رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: برادران و خواهرانی که بهترین دوران عمرشان را با همه محرومیت‌ها در حوزه‌های علمیه سپری می‌کنند، هرچند در رأس نظام قرار دارند، اما همچنان بزرگ‌ترین محرومیت‌ها بر دوش آنان است.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که بر خدمت‌رسانی به طلاب علوم دینی تأکید کرده بودند، افزود: در ارائه خدمات به حوزه‌های علمیه هرگز از وجوه دولتی و حکومتی استفاده نمی‌کنیم و هرچه هست از وجوهاتی است که مردم به دفتر مقام معظم رهبری می‌پردازند.

وی با ابراز تأسف از وضعیت کنونی حوزه‌های علمیه در کشور عراق به سفر چندی پیش خود به این کشور و بازدید از حوزه علمیه نجف و مدارس مختلف آن اشاره کرد و گفت: اوضاع این حوزه بسیار وحشتناک است و اکنون کارش به جایی رسیده که از حوزه‌ای مانند اصفهان نیز عقب‌تر است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که البته عنایات رهبر معظم انقلاب متوجه حوزه‌های علمیه عراق هم هست و پس از سقوط صدام و نابودی این فرعون زمان، رشد این حوزه‌ها آغاز شده است، گفت: عنایات مقام معظم رهبری در مسائل حوزه به معنای دخالت در اداره و اجرائیات آن نیست؛ اما در امر پشتیبانی تا جایی که بتوانند دریغ ندارند.

وی بر ارائه خدمت بدون منت به طلاب تأکید کرد و با بیان این‌که عزت طلبه باید حفظ و آبرویش ملاحظه شود، اظهار داشت: فرصت خدمت‌رسانی همواره به بندگان اعطا نمی‌شود، از این فرصت استثنایی که خداوند در مسیر عمر ما قرار داده و خدمت به دین و بندگانش هست باید حداکثر استفاده را کرد.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در پایان متن حکم حجت‌الاسلام ربانی و هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده بود را قرائت و آن را به حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی، رییس جدید این مرکز تقدیم کرد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات