۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۹۸۷۳۵
امام جمعه اندیمشک:

رعایت حجاب بانوان یکی از شاخصه های بارز انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک، یکی از شاخصه‌های نظام پر برکت جمهوری اسلامی را حفظ و مراعات حجاب از سوی مردم آن دانست.
حجت الاسلام خدامي ، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، صبح امروز، در آیین گشایش جشنواره و نمایشگاه پرنیان عصمت که در کانون شهید مطهری اندیمشک برگزار شد، با بیان این که حجاب زنان در قیام عاشورا باعث شد دشمنان در رسیدن به اهداف خود ناکام بمانند اظهار داشت: دشمن با ترفندهای مختلف و تهاجم فرهنگی خود قصد آسیب رساندن به فرهنگ عفاف در جوامع اسلامی را دارد؛ از این رو هوشیاری همه مردم در این زمینه بسیار مهم است.

امام جمعه اندیمشک، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: حجاب یک ارزش ماندگار بوده و جزو برترین تعالیم دینی محسوب می‌شود؛ در کشورهای غربی که به موضوع حجاب بی‌اهمیت بوه و بر این اساس همواره با مشکلات فراوانی درباره مسائل اخلاقی و خانوادگی مواجه هستند.

وی با بیان این که حفظ حجاب هیچ مغایرتی برای حضور بانوان در جامعه کاری نداشته بلکه بانوان را از آسیب‌های احتمالی مصون نگه می‌دارد، ابراز داشت: پوشش بانوان نه تنها آنان را از ورود به حوزه‌های اجتماعی دور نمی‌کند بلکه زمینه حضور گرم آنان را نیز فراهم می‌کند.

حجت الاسلام خدامی، یکی از شاخصه‌های نظام پر برکت جمهوری اسلامی را حفظ و مراعات حجاب از سوی مردم آن دانست و گفت: حفظ حجاب جامعه را از تباهی نجات داده و آن را به سوی سعادت و سلامت سوق می‌دهد و باید دستگاه‌های متولی فرهنگ در این زمینه بیشتر تلاش کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک، در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ حجاب از ضروریات جامعه امروزی بوده و باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

توسعه فرهنگ عفاف در جامعه، مهم ترین دلیل پرداختن به پوشش اسلامی است

مریم حیدریان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، نیز در این مراسم، تبیین اهمیت فرهنگی و نشان دادن زیبایی‌های حجاب اسلامی در جامعه را ضروری دانست و گفت: توسعه فرهنگ عفاف در جامعه، مهم ترین دلیل پرداختن به پوشش اسلامی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جشنواره هایی که سبب اشاعه بیش از پیش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه می شود، گفت: این گونه جشنواره ها می تواند الگوها و آگاهی های خوبی با محوریت حجاب و عفاف به بانوان و دختران جوان ارائه دهد.

وی افزود: جشنواره پرنیان عصمت، رویکردی نو از تلفیق لباس‌های سنتی قدیم و جدید را ارائه می دهد و برگزاری آن از مصوبات سفر رئیس جمهور است که علاوه بر اندیمشک در اهواز و شوشتر نیز به اجرا در می آید و سعی ما بر این است که این جشنواره را در آینده با بهره‌مندی از افراد با تجربه در دیگر شهرهای استان نیز برگزار کنیم.

وی با قدردانی از تلاش های مسئول کمیسیون بانوان اندیمشک در اجرای این جشنواره و پیگیری امور بانوان این شهرستان، تصریح کرد: مهم ترین دلایل ما برای پرداختن به پوشش اسلامی و توسعه فرهنگ عفاف در جامعه این است که نگاه اسلام را تبیین کنیم، همان نگاهی که نگاه انسانی به زن را تأیید می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، خاطر نشان کرد: زنان ما علاوه بر تکالیف و وظایفی که در حوزه خانواده دارند، در حوزه اجتماع نیز می‌توانند حضور مؤثر داشته باشند و مهم ترین حضور تأکید بر عفاف و پوشش اسلامی و رعایت حدود الهی است.

همچنین شهلا سهرابی، مشاور فرماندار و مسؤول کمیسیون امور بانوان فرمانداری اندیمشک، اظهار داشت: این جشنواره با هدف گسترش بیشتر و ترویج عفاف اسلامی برگزار شده و در حاشیه آن نمایشگاهی نیز در 31 غرفه، پوشاک و البسه هایی با پوشش های اسلامی را عرضه می کند./945/پ201/ص
ارسال نظرات