۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۹۹۰۸۰
امام جمعه قم:

نخبگان مرزبندی شفافی با سران فتنه داشته باشند/ انحراف و مصادره انقلاب های منطقه نقشه استکبار و آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، مصادره و انحراف انقلاب‌های بیدارگرایانه مسلمانان را توطئه استکبار جهانی و آمریکا دانست و خواستار هوشیاری امت اسلام در این باره شد.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، به تحلیل و بررسی تحولات جهان اسلام پرداخت و موج بیداری اسلامی عربی در منطقه را الهام گرفته از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست.

امام جمعه قم گفت: این حوادث تبدیل به زلزله شده که در یک قرن اخیر بی بدیل و بی نظیر است و وقوع همزمان آن نیز از ابعاد مختلف قابل تحلیل و بررسی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: واقعیت این است که امت اسلامی از دیکتاتوری رنج می‌برد و سال‌ها حاکمان و دست نشانده های آمریکا و استکبار بر آنها حکومت می کردند.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: استکبار و آمریکای جنایتکار به وسیله سرسپردگان خود مردم این کشورها را به بردگی گرفته بود و مدام آنها را تحقیر می کرد.

وی با ابراز تاسف از زیر سلطه بودن شماری از کشورهای اسلامی و عربی، خاطرنشان کرد: مسلمانان جسارت هایی که به قرآن و پیامبر(ص) شد را همانند یک غده و عقده در گلوی خود دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به ابعاد قیام و انقلاب مردم منطقه، ابراز داشت: مسلمانان مصمم هستند این غده های بد خیم را از پیکره جهان اسلام جدا کنند.

امام جمعه قم با اشاره به ترفند استکبار و آمریکا برای انحراف قیام های منطقه، خواستار هوشیاری مسلمانان در این خصوص شد و افزود: امت اسلام مراقب باشد که آمریکا انقلاب آنها را به نفع خود مصادره نکند.

وی اضافه کرد: در مصر شورای نظامی تشکیل شده که به دنبال رژیم نامبارک است و مرتب گزارشات و اخبار را به دیکتاتور سابق این کشور می رساند، در تونس هم نخست وزیر زین العابدین بن‌علی سر کار آمده است؛ ازاین رو مسلمانان باید به هوش باشند و اجازه ندهند انقلاب و حرکت اصیل شان از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: بدون تردید قیام ها و انقلاب مردم منطقه اسلامی است شعارهای مذهبی مردم و تظاهر کنندگان این ادعا را تایید می کند.

وی کشتار بیرحمانه مردم لیبی توسط معمر قذافی دیکتاتوور جانی این کشور را محکوم کرد و با انتقاد شدید از سکوت مجامع جهانی در قبال این اتفاقات، ابراز داشت: چرا شورای امنیت و سازمان ملل بر خورد نمی کند، گویا در سازمان ملل خاک مرگ پاشیده اند و این سازمان قانون جنگل را دارد.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به فتنه سال 88 در کشور، ابراز داشت: این فتنه جلوه ای از اسلام ستیزی و استقلال ستیزی بود که طراحی آن توسط آمریکا انجام و اجرای آن به عهده فتنه گران و سران فتنه بود.

وی با تشریح برخی از جنایات سران فتنه، محاکمه و برخورد قاطع دستگاه قضایی با آنان را ضروری دانست و ابراز داشت: اقشار مختلف مردم بارها انزجار نفرت خود را از فتنه گران نشان داده اند و انتظار دارند با فتنه گران بر خورد قاطع صورت گیرد.

امام جمعه قم، خواستار مرزبندی شفاف همه نخبگان با فتنه گران شد و ادامه داد: کسانی که هنوز نفرت خود را از این فتنه گران اعلام نکرده اند باید انزجار خود را از سران فتنه اعلام کنند تا دنیا بداند که ایران یکپارچه در برابر استکبار و ایادی مزدور آن ایستاده است.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) همچنین با اشاره 23 ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم، تاکید کرد: ورود بانوی کرامت به شهر قم آثار و برکات بسیاری را به همراه داشت و مردم قم نیز در استقبال از ایشان سنگ تمام گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از مردم قم به عنوان مردمانی بصیر، هوشیار و انقلابی یاد و تصریح کرد: قمی ها در استقبال از رهبر فرزانه انقلاب نیز سنگ تمام گذاشته و و وفاداری خود را به رهبری و انقلاب اسلامی نشان دادند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات